W poniedziałek, 18 grudnia, na ul. Basztową wróciły autobusy i ruch samochodowy. Tym samym zakończyła się jej przebudowa, która przyczyni się do uspokojenia ruchu na pierwszej obwodnicy.
Inwestycja polegała na przebudowie węzłów rozjazdowych Basztowa – Długa oraz Basztowa – Lubicz – Westerplatte – Pawia, a także odcinków torowisk w ulicach: Basztowej (od zakresu wykonanych prac na ul. Dunajewskiego – Basztowa do węzła Dworzec Główny) i Westerplatte (od węzła Dworzec Główny do ul. Zamenhoffa), wraz z przebudową układu drogowego, jako kontynuacja przebudowy ulic: Podwale, Dunajewskiego, Basztowej.
W ramach inwestycji wykonane zostały przystanki tzw. „wiedeńskie” przy ul. Basztowej i ul. Westerplatte, umożliwiające wsiadanie z poziomu podłogi wagonów tramwajowych.
Torowisko tramwajowe wykonane jest w technologii płyt żelbetowych, z wklejonymi szynami z podlewem żywicami poliuretanowymi, z matami antywibracyjnymi ograniczającymi emisję hałasu i drgań, od przejeżdżającego taboru tramwajowego.
W ramach zadania wymieniona została sieć trakcyjna wraz ze słupami trakcyjnymi, oświetlenie uliczne, wykonane zostały urządzenia sterowania i ogrzewanie rozjazdów, nowa docelowa organizacja ruchu, smarownice torowe w węźle Dworzec i Długa, zabezpieczenie istniejących sieci uzbrojenia podziemnego. W trakcie prac gestorzy uzbrojenia wykonali przebudowę mediów np. sieci wodociągowej, ciepłowniczej oraz gazowniczej.
Zadanie wykonywane było w poszczególnych etapach. Po zakończeniu 1 etapu uruchomiono komunikację tramwajową w relacji ul. Westerplatte – ul. Lubicz. W następnej kolejności uruchomiono komunikację tramwajową, między ul. Westerplatte a ul. Pawią oraz przywrócono ruch samochodowy na relacji Lubicz – Pawia i na relacji Pawia – Westerplatte w dwóch kierunkach. Natomiast na relacji Westerplatte – Lubicz ruch tylko w jednym kierunku (zakaz skrętu z Lubicz w Westerplatte).
Koszt przebudowy wyniósł ok. 27 mln zł.