„Szkoła Łącząca Pokolenia 2018” – taki tytuł mogą zdobyć dla swojej szkoły uczniowie, którzy przeprowadzą ciekawy wywiad z seniorem, a później przedstawią go w formie prezentacji multimedialnej. Rozmowa ma dotyczyć życiowych pasji osoby starszej, bo temat konkursu to „Być sobą – moje życie – moja pasja”. Głównym celem jest integracja międzypokoleniowa.
Jest zima, a chłodne, szare popołudnia i wieczory sprzyjają spotkaniom i rozmowom przy ciepłej przekąsce i w przytulnym miejscu. Szczególną wagę mają spotkania międzypokoleniowe, podczas których młodzież i seniorzy dzielą się nie tylko swoim doświadczeniem, ale też przecież zainteresowaniami i pasjami. I właśnie do tego drugiego ma zachęcić konkurs, którego pomysłodawcami są pełnomocnik prezydenta Krakowa ds. polityki senioralnej dr Anna Okońska-Walkowicz oraz Miejski Ośrodek Wspierania Inicjatyw Społecznych. Może w nim wziąć udział każdy uczeń, który opracuje i przekaże komisji konkursowej prezentację multimedialną będącą wynikiem rozmowy z osobą w wieku powyżej 60 lat o jej życiowych pasjach. Koordynatorem konkursu będzie Technikum nr 2 im. Studenckiego Komitetu Solidarności, działające w Zespole Szkół Zawodowych nr 2.
Prace konkursowe będą przyjmowane od 21 stycznia do 14 lutego. Do 21 marca zostanie zorganizowany finał konkursu i rozdanie nagród w szkole – koordynatorce. Praca musi być autorska, wykonana w programie Power-Point, realizować tematykę konkursową i trwać nie dłużej niż 5 minut. W konkursie zaplanowano trzy główne nagrody, w tym jedną losowaną wśród wszystkich uczestników. Od pierwszego do setnego zgłoszenia każdy uczestnik konkursu otrzyma pamiątkowy kubek z napisem „Bądź sobą 2018”. Podsumowanie konkursu odbędzie się na szczeblu międzyszkolnym podczas I Krakowskich Prezentacji Edukacyjnych. Szkoły, które prześlą do konkursu prezentacje spełniające kryteria konkursowe i uzyskają pozytywną ocenę komisji konkursowej, otrzymają tytuł i dyplom: „Szkoła Łącząca Pokolenia 2018”.
Więcej informacji i karta zgłoszenia na stronie portalu edukacyjnego krakow.pl.