Od 18 lipca wszystkie sprawy z zakresu ewidencji ludności i dowodów osobistych obsługiwane są tak jak zwykle, bez żadnych utrudnień. Specjalistom z Centralnego Ośrodka Informatyki udało się usunąć awarię ogólnopolskiej aplikacji Źródło, na której pracują urzędnicy w całym kraju.
Awaria centralnego systemu informatycznego, do której doszło 16 lipca, spowodowała w całej Polsce utrudnienia w działaniu aplikacji Źródło, obsługującej rejestr PESEL oraz Rejestr Dowodów Osobistych. Dotyczyło to także Krakowa, dlatego Wydział Spraw Administracyjnych UMK przez dwa dni musiał obsługiwać sprawy z zakresu ewidencji ludności i dowodów osobistych w trybie awaryjnym, czyli ręcznie.
18 lipca funkcjonalność aplikacji Źródło została przywrócona i wszystkie sprawy z zakresu ewidencji ludności i dowodów osobistych obsługiwane są już w zwykłym trybie – bez żadnych utrudnień.