Festiwale, koncerty, gale i wydarzenia społeczne… Oglądając w przestrzeni miasta plakaty, przesuwając wzrok po internetowych bannerach, zwykle nie zdajemy sobie sprawy, że za ich wyglądem – grafikami i obrazami czy kolorystyką i liternictwem – stoi wytężona praca nierzadko całego grona ludzi. Plakaty, afisze, ulotki, cała kreacja wizualna związana z wydarzeniem to efekt syntezy przemyśleń zarówno w kategoriach estetycznych, jak i informacyjnych oraz szeroko pojętego marketingu – od konstruowania przekazu po budowanie i umacnianie marki. Dzięki współpracy Krakowskiego Biura Festiwalowego i Stowarzyszenia Międzynarodowe Triennale Grafiki będziemy mogli przypomnieć sobie kreacje towarzyszące krakowskim wydarzeniom ostatnich lat.
Projekty graficzne w działaniach Krakowskiego Biura Festiwalowego zostaną zaprezentowane od 6 do 18 września w Międzynarodowym Centrum Sztuk Graficznych na Rynku Głównym 29. Wystawa „Projekt: kultura”, jest wydarzeniem towarzyszącym tegorocznego Międzynarodowego Triennale Grafiki.
– Naszą intencją jest pokazanie, że plakat nie musi być tylko ulotnym obrazem przez krótką chwilę funkcjonującym w przestrzeni publicznej, że może być traktowany jako obiekt sztuki sam w sobie: jest nie tylko świadectwem czasu, ale też dominujących w nim tendencji graficznych czy typograficznych – mówi Magdalena Łukasik, zastępca dyrektora KBF ds. marketingu.
Podczas wernisażu wystawy 5 września o procesie tworzenia graficznej identyfikacji towarzyszącej najważniejszym krakowskim wydarzeniom opowiedzą sami twórcy, wśród których znajdują się uznane już postaci świata projektowania graficznego, jak i młodzi krakowscy artyści, często wnoszący powiew świeżości w kolejne edycje festiwali.
Wystawa będzie czynna w dniach od 6 do 18 września, od poniedziałku do piątku, w godz. od 10 do 15.30. Wstęp wolny.