Od wtorku, 19 lutego, działa specjalny telefon interwencyjny. Interwencje i problemy krakowianie mogą zgłaszać przez telefon, mailowo oraz tradycyjnie, wysyłając pismo pocztą.
Telefon interwencyjny, funkcjonujący przy dziale mediów miejskich, jest efektem realizacji polityki Urzędu Miasta Krakowa, która ma zadanie poprawić komunikację na linii urząd-mieszkańcy. Powstał przede wszystkim z myślą o mieszkańcach, którzy mogą mieć problemy ze skontaktowaniem się z miejskimi wydziałami i jednostkami lub nie mają możliwości sfinalizowania spraw urzędowych. Zgłaszać będzie można wszystkie interwencje dotyczące funkcjonowania miasta – począwszy od przysłowiowej dziury w drodze, a skończywszy na sprawach, na przykład, nielegalnej wycinki drzew czy przydziału lokali komunalnych.
Miasto jest skomplikowanym organizmem, z mnóstwem instytucji, których kompetencje nie zawsze muszą być jasne i czytelne dla osób, które na co dzień nie mają z nimi do czynienia. O ile nikt nie ma wątpliwości, że nieprawidłowe parkowanie można zgłosić dyżurnemu straży miejskiej, a nieodśnieżoną jezdnię dyżurnemu „Akcji Zima”, o tyle w wielu innych przypadkach sprawa nie musi być tak oczywista. Często w rozwiązanie problemu musi się zaangażować wiele instytucji. Urzędnikom może być łatwiej odnaleźć tych, którzy ten problem rozwiążą. Stąd właśnie powstał pomysł, by przy mediach miejskich uruchomić telefon interwencyjny.