górne tło

Rozbudowa al. 29 Listopada: raport z przygotowań

Po wszczęciu przez Małopolski Urząd Wojewódzki postępowania o wydanie decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla rozbudowy al. 29 Listopada wniosek złożony przez firmę STRABAG obecnie podlega ocenie technicznej. Rozpoczęto już prace nad projektem wykonawczym dla inwestycji.

Przypomnijmy: na początku września Małopolski Urząd Wojewódzki wszczął postępowanie o wydanie decyzji ZRID dla rozbudowy al. 29 Listopada.  Oznacza to, że złożony pod koniec maja wniosek został pozytywnie oceniony pod względem formalnym.

Aktualnie wniosek złożony przez wykonawcę zadania - konsorcjum firm STRABAG Infrastruktura Południe Sp. z o.o. (lider), STRABAG Sp. z o.o. (partner) – podlega ocenie technicznej związane z projektem budowlanym. Przygotowywany jest też projekt wykonawczy inwestycji, który jest konieczny, by móc zacząć realizację prac w terenie. Przewidywany termin wydania pozwolenia na rozpoczęcie tej ważnej dla mieszkańców inwestycji to wiosna 2020 roku.

Rozbudowa al. 29 Listopada od ul. Woronicza do granic miasta to druga co do wielkości inwestycja infrastrukturalna miasta w północnej części Krakowa. Zakres prac obejmuje przebudowę istniejące drogi krajowej nr 7 na Warszawę na odcinku ok. 2,6 km wraz z modernizacją obiektów inżynierskich oraz rozbudową, przebudową i budową infrastruktury: odwodnienia, oświetlenia, sygnalizacji świetlnej i kolidującego uzbrojenia. Jednym z elementów zadania jest rozbudowa dwóch przecinających się z al. 29 Listopada wiaduktów kolejowych.

 

Celem rozbudowy al. 29 Listopada jest poprawa warunków i płynności ruchu w północnej części Krakowa. Dzięki poszerzeniu al. 29 Listopada do co najmniej dwóch jezdni po dwa pasy ruchu w każdą stronę, przebudowie wiaduktów kolejowych, a także – w perspektywie czasu – połączeniu nowej al. 29 Listopada z planowanymi do realizacji inwestycjami komunikacyjnymi, m.in. budową północnej obwodnicy, linii tramwajowej do Górki Narodowej, ulic Iwaszki oraz Felińskiego, wyjazd z Krakowa w kierunku północnym będzie znacznie łatwiejszy i szybszy.

Zadanie jest realizowane w trybie „zaprojektuj i wybuduj”. Wartość kontraktu to 94 897 131,26 zł.

Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.