W ubiegły poniedziałek w Campusie Google, w II edycji konkursu SingularityU Poland Global Impact Challenge, zwycięzcą został Jakub Świerk z Krakowa. Jego projekt – eDrop – jest urządzeniem, które pomaga bardziej racjonalnie korzystać z wody. W rywalizacji brali też udział przedstawiciele innych krajów Europy Środkowo-Wschodniej. Formułę konkursu przygotował Singularity University z San Francisco, jeden z najważniejszych amerykańskich think tanków edukacyjnych z obszaru nowych technologii.
SingularityU Poland Global Impact Challenge to największy w Polsce i Europie Środkowej konkurs dla start-upów, organizowany przez Fundację Digital University, zajmującą się edukacją w zakresie transformacji cyfrowej i kompetencji przyszłości. Konkurs wyłania najbardziej innowacyjnych projektantów, których przełomowe pomysły mogą się przyczynić do rozwiązania cywilizacyjnych wyzwań, takich jak głód, choroby, globalne ocieplenie czy zanieczyszczenie środowiska. Zachętą do wzięcia udziału w konkursie są również niestandardowe nagrody, m.in. zaproszenie do Doliny Krzemowej, gdzie zwycięzca wspierany najtęższymi umysłami świata – otrzyma narzędzia do realizacji i przełożenia pomysłu na skalę globalną.
Zwycięski projekt charakteryzuje się estetyką wykonania i prostotą użytkowania. Jak większość przełomowych idei, pomysł na eDrop powstał pod prysznicem, kiedy jego autor uświadomił sobie brak narzędzia, które w prosty sposób wizualizuje ilość wody zużywanej podczas codziennej aktywności. Urządzenie nie tylko o połowę redukuje zużycie wody, ale również analizuje zachowania użytkownika i podpowiada, gdzie i jak można ją zaoszczędzić. Obecnie projekt jest w fazie przygotowywania do masowej produkcji.
Laureat zamiast gotówki otrzymał dostęp do wiedzy, wsparcie mentorów z całego świata i możliwość rozwinięcia biznesu na skalę globalną. Weźmie udział w Global Start-up Program – kilkutygodniowym programie inkubacyjnym w Dolinie Krzemowej oraz w trzeciej edycji InCredibles Sebastiana Kulczyka, w ramach której wyjedzie do Londynu do Google for Start-ups na 2-dniową sesję z mentorami i inwestorami, weźmie także udział w największej europejskiej konferencji dla start-upów – Slush, w Helsinkach.
Strona konkursu; organizator www.digitaluniversity.pl