górne tło

Muzeum Fotografii nagrodzone za identyfikację wizualną

Podczas gali laureatów konkursu „Muzeum Widzialne 2019”, która odbyła się 23 października w Muzeum Miasta Gdyni, Muzeum Fotografii w Krakowie otrzymało II nagrodę w kategorii „Identyfikacja muzeum”. Autorem nowej identyfikacji wizualnej Muzeum Fotografii – MuFo – jest Studio Podpunkt. 

Nowa identyfikacja wizualna Muzeum Fotografii w Krakowie to projekt Studia Podpunkt (Magdalena Dobruk i Emilia Bojańczyk). Jest dynamiczny, dający szerokie możliwości zastosowań i rozwiązań graficznych dopasowanych do różnych nośników. Mocny graficznie znak dopełnia żywa kolorystyka, która pozwala nabrać muzealnej komunikacji mocy, wyrazistości i rozpoznawalności. Identyfikacja MuFo doskonale wyraża charakter instytucji, wyróżnia ją, czasami zaskakuje przekazem i formą graficzną. Fakt docenienia nowego logotypu przez kapitułę nagrody „Muzeum Widzialne” oraz wyróżnienia muzeum spośród rekordowej w tym roku liczby 230 zgłoszonych projektów, napawa dumą i optymizmem.

Nagrodę ufundowaną przez Narodowy Instytut Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów, w imieniu Muzeum Fotografii w Krakowie odebrały zastępca dyrektora Adrianna Gębala-Pietras i kierownik działu upowszechniania Agnieszka Olszewska.