12 listopada upływa kadencja rad gmin, powiatów oraz sejmików województw, a także wójtów, burmistrzów i prezydentów miast. Premier Donald Tusk ogłosił 15 września termin wyborów samorządowych. Prezydenta Krakowa oraz radnych miasta i dzielnicy będziemy wybierać 21 listopada. Ewentualna II tura wyborów wójtów, burmistrzów, prezydentów miast odbędzie się 5 grudnia.
W dniu 22 października br. upływa termin zgłaszania list kandydatów na radnych przez komitety wyborcze. Z kolei 27 października upływa termin zgłaszania kandydatów na Prezydenta Miasta.
W wyborach do Rady Miasta Krakowa obowiązuje podział na 7 okręgów wyborczych, w których będzie wybieranych 43 radnych. Okręg 1 obejmuje dzielnice I, V i VII, okręg 2 dzielnicę II i III, okręg 3 - dzielnicę IV i VI, okręg 4 dzielnice VIII, IX, X i XIII, okręg V dzielnicę XI i XII, okręg VI – dzielnicę XIV, XV, XVII, okręg 7- dzielnicę XVI i XVIII.
Najpóźniej 7 listopada ogłoszony będzie spis wyborców.
Osoby niepełnosprawne będą mogły oddać głos w lokalach wyborczych przystosowanych do ich potrzeb. Wykaz obwodów zostanie wkrótce zamieszczony m.in. na stronie internetowej www.bip.krakow.pl i na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miasta Krakowa. Niepełnosprawni wyborcy mieszkający na stałe w naszym mieście będą mogli dopisać się do wybranego przez siebie obwodu głosowania.
W dniu wyborów Urząd Miasta Krakowa zapewni bezpłatny przewóz osób niepełnosprawnych ze schorzeniami narządu ruchu kończyn dolnych do poszczególnych siedzib obwodowych komisji wyborczych - z miejsca zamieszkania tych osób do lokalu wyborczego oraz z powrotem. Zgłoszenia będą przyjmowane w Urzędzie Miasta Krakowa.
Organizacją wyborów na terenie Krakowa zajmuje się Urzędnik Wyborczy Andrzej Tarko.
Więcej informacji dotyczących organizacji wyborów (m.in. granice obwodów głosowania i adresy siedzib obwodowych komisji wyborczych na terenie Krakowa, akty prawne, lista członków obwodowych siedzib wyborczych) będzie można znaleźć w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Krakowa pod adresem: www.bip.krakow.pl.(KS).