Miasto wspólnie z PKP PLK zamierza wybudować kładkę pieszo-rowerową, łączącą Grzegórzki z Zabłociem, przy powstającym moście kolejowym. Gmina Miejska Kraków przeznaczy na ten cel z budżetu ok. 70 mln zł. O tym czy finansowanie inwestycji zostanie zapewnione zdecydują miejscy radni.
Obecnie PKP Polskie Linie Kolejowe budują trzy równoległe do siebie mosty, jeden szerszy na środku i dwa węższe po bokach. Planowana kładka miałaby zostać zrealizowana do końca 2021 roku w ramach inwestycji prowadzonej przez PKP PLK.
Półkilometrowa przeprawa połączyłaby Grzegórzki z Zabłociem. Inwestycja objęłaby również realizację najazdów łączących kładkę z sąsiadującymi ciągami pieszo-rowerowymi. O jej powstanie zabiegali od lat aktywiści z Podgórza.
– Jeśli uda nam się udało połączyć oba brzegi Wisły i dwa ciągi, które powstają na skutek modernizacji linii kolejowej oraz tego, co się dzieje na ulicy Grzegórzeckiej, Kopernika czy Miodowej z tym co zostało już zrobione na odcinku od ulicy Dekerta do ul. Limanowskiego, ciągiem pieszo-rowerowym (...) to wydaje mi się, że byłby to ogromny sukces ze strony miasta w bardzo krótkim czasie – mówi Jerzy Muzyk, zastępca prezydenta ds. zrównoważonego rozwoju.
Aby budowa doszła do skutku, Rada Miasta Krakowa musi przegłosować uchwałę w sprawie zmiany budżetu Wieloletniej Prognozy Finansowej w zakresie środków na realizację tego przedsięwzięcia.