W Grodzkim Urzędzie Pracy powstało specjalne centrum telefoniczne, w którym przedsiębiorcy i organizacje pozarządowe mogą uzyskać informacje i wskazówki dotyczące tarczy antykryzysowej. Nowa infolinia, którą obsługuje pięcioosobowy zespół konsultantów, ma wesprzeć dotychczasowe kanały komunikacyjne urzędu.
Komu przysługuje wsparcie, na czym polega, w jakim zakresie jest przyznawane? Ponieważ tarcza antykryzysowa to obszerna ustawa, już nowelizowana i opisująca wiele złożonych mechanizmów, często trudno jest dotrzeć do konkretnego instrumentu pomocowego zaprojektowanego dla danej grupy zainteresowanych. Nieocenioną pomocą służą konsultanci, dysponujący wiedzą na temat przepisów i ich praktycznego zastosowania.
Od 23 kwietnia w Grodzkim Urzędzie Pracy w Krakowie działa taki właśnie zespół. To specjaliści, którzy zajmują się wyłącznie odpowiedziami na pytania dotyczące rozwiązań tarczy antykryzysowej.
– Chcemy dotrzeć z informacją o narzędziach wspierających pracodawców w utrzymania miejsc pracy do jak najszerszego grona zainteresowanych – mówi Jacek Pająk, wicedyrektor Grodzkiego Urzędu Pracy. – Zdajemy sobie sprawę, że korzystanie z oficjalnych zapisów ustawy nie zawsze jest dla przedsiębiorców łatwe. Żeby pomóc im prawidłowo wypełnić wnioski i wyjaśnić powstające wątpliwości, uruchomiliśmy specjalnie powołany zespół konsultantów – pracowników urzędu, którzy przez cały dzień służą informacją w sprawie możliwego wsparcia.
Zapotrzebowanie na informacje o wsparciu, jakie dla firm oferuje rządowa tarcza antykryzysowa, jest ogromne. Od początku kwietnia do Grodzkiego Urzędu Pracy w Krakowie zgłaszają się mali i średni przedsiębiorcy, mikroprzedsiębiorcy oraz przedsiębiorcy samozatrudnieni, a także organizacje pozarządowe zainteresowane uzyskaniem pomocy.
Urzędnicy przyjęli prawie 32 tys. wniosków o mikropożyczkę i około 2,5 tys. wniosków o dofinansowanie do kosztów wynagrodzeń i kosztów działalności dla firm, które zanotowały spadek obrotów gospodarczych.