Od poniedziałku, 4 maja przywrócone zostały kontrole i opłaty w Strefie Płatnego Parkowania w Krakowie. Abonamenty parkingowe zostały przedłużone o 49 dni. Osoby planujące wizytę w biurze SPP powinny najpierw sprawdzić okres ważności abonamentu po jego automatycznym wydłużeniu, a w przypadku wątpliwości skontaktować się z ZDMK telefonicznie, aby zweryfikować, czy osobista wizyta jest konieczna.
Przed biurem Strefy Płatnego Parkowania tworzą się kolejki, w których bardzo często oczekują osoby chcące przedłużyć abonament, co jest zbędne, bo zrobił to automatycznie system. Pracownicy biura w miarę możliwości i z zachowaniem zasad bezpieczeństwa starają się weryfikować osoby oczekujące na wizytę.
Należy pamiętać, że obecnie biuro SPP pracuje w ograniczonym zakresie – w środku mogą przebywać tylko cztery osoby (trzech klientów, jedna osoba z ochrony) i jest czynne od poniedziałku do piątku w godz. 8.00–15.00.
Wizytę w biurze w celu zakupu abonamentu powinny zaplanować tylko te osoby, którym abonament się skończył. Pozostałe mogą ją odłożyć, ponieważ z uwagi za zawieszenie funkcjonowania Strefy Płatnego Parkowania od 16 marca do 3 maja, ich abonamenty oraz wykupione zastrzeżone miejsca postojowe zostały automatycznie wydłużone o 49 dni. W tym przypadku nie ma więc konieczności wizyty w biurze. Dodatkowo w wielu wypadkach system pomimo wizyty nie pozwoli na wydanie abonamentu, ponieważ można go zakupić dopiero na dwa miesiące przed okresem jego ważności.
ZDMK zachęca do sprawdzenia okresu ważności abonamentu (po jego automatycznym wydłużeniu) tutaj. W przypadku wątpliwości pracownicy biura SPP proszą o kontakt telefoniczny: 12 616 71 77 lub 12 341 85 62 (od poniedziałku do piątku w godz. 8.00–15.30).