Wydłużone godziny bezpośredniej obsługi mieszkańców
Od poniedziałku, 11 maja Urząd Miasta Krakowa wydłużył godziny bezpośredniej obsługi mieszkańców. Sprawy w lokalizacjach przy al. Powstania Warszawskiego 10, ul. Wielickiej 28a oraz os. Zgody 2 będzie można załatwiać w godz. od 8.00 do 15.00.
Klienci są przyjmowani wyłącznie po wcześniejszym umówieniu wizyty. Rezerwacja wizyty jest możliwa przez stronę internetową umawianiewizyt.um.krakow.pl lub telefonicznie.
Zachęcamy jednak do ograniczenia osobistych wizyt w urzędzie do niezbędnego minimum i korzystania z możliwości załatwiania spraw przez internet. Wszelkie informacje dostępne są na stronach bip.krakow.pl oraz obywatel.gov.pl.
W celu zapewnienia bezpieczeństwa klientom i pracownikom, wprowadzone zostało ograniczenie liczby klientów przebywających w budynku – odpowiada ona liczbie czynnych stanowisk obsługi. Dlatego prosimy o przychodzenie do urzędu kilka minut przed planowaną wizytą (wcześniej klient nie zostanie wpuszczony do budynku). Pracownik zajmujący się wpuszczaniem klientów do budynku poprosi o podanie imienia i nazwiska oraz sprawy, w celu potwierdzenia dokonanej rezerwacji i skierowania do odpowiedniego stanowiska obsługi.
Decydując się na złożenie wniosku w Urzędzie Miasta Krakowa, klient może zostać poproszony o chwilowe odsłonięcie twarzy – w celu porównania ze zdjęciem na dokumencie tożsamości (dowód osobisty, paszport). Bardzo prosimy o zastosowanie się do powyższej zasady. W przypadku odmowy, wniosek nie będzie mógł zostać zrealizowany.
Przypominamy także o obowiązku zakrywania ust i nosa oraz korzystania z rękawiczek jednorazowych oraz płynów dezynfekcyjnych. Prosimy także, aby posługiwać się własnymi długopisami.
Szczegółowe informacje o usługach oraz możliwości rezerwacji terminu wizyty w urzędzie:
al. Powstania Warszawskiego 10
- internetowa rezerwacja wizyt: umawianiewizyt.um.krakow.pl
- dowody osobiste (przyjmowanie wniosków, wydawanie dowodów, przyjmowanie zgłoszeń utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego) – tel. 12 616 91 49
- ewidencja ludności (zameldowania, wymeldowania, nadawanie nr PESEL, zaświadczenia z ewidencji ludności) – tel. 12 616 93 32
- Referat Postępowań Meldunkowych (postępowania administracyjne w sprawie zameldowania, wymeldowania, anulowania zameldowania) – tel. 12 616 93 38, 12 616 93 39, 12 616 93 42
- Referat Handlu i Usług (zarządzanie Rynkiem Głównym, Małym Rynkiem, placem Szczepańskim, placem Wolnica, czasowe udostępnianie nieruchomości, handel, ogródki gastronomiczne, reklamy, roboty remontowo-budowlane, karty wędkarskie, rejestracja sprzętu do połowu ryb, zezwolenia na utrzymanie chartów, targowiska miejskie i inne) – tel. 12 616 93 17, 12 616 93 82, obsługa wyłącznie w wybrane dni tygodnia: poniedziałek, środa, piątek
- Referat Obrotu Napojami Alkoholowymi – tel. 12 616 93 04, 12 616 93 06, 12 616 93 10, obsługa wyłącznie w wybrane dni tygodnia: wtorek, czwartek
- Miejski Rzecznik Konsumentów – tel. 12 616 92 31, 12 616 92 32, 12 616 93 48
- Potwierdzanie profilu zaufanego – tel. 12 616 91 01
ul. Wielicka 28a
- internetowa rezerwacja wizyt: umawianiewizyt.um.krakow.pl
- dowody osobiste (przyjmowanie wniosków, wydawanie dowodów, przyjmowanie zgłoszeń utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego) – tel. 12 616 57 00, 12 616 57 01, 12 616 57 03
- ewidencja ludności (zameldowania, wymeldowania, nadawanie nr PESEL, zaświadczenia z ewidencji ludności) – tel. 12 616 57 00, 12 616 57 01, 12 616 57 03
- Biuro Rzeczy Znalezionych, zezwolenia na sprowadzenie zwłok lub szczątków ludzkich z zagranicy – tel. 12 616 57 11, 12 616 56 82
- Punkt Obsługi Przedsiębiorcy – internetowa rezerwacja wizyt: umawianiewizyt.um.krakow.pl
- Wnioski do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej – tel. 12 616 56 00
- potwierdzanie profilu zaufanego, informacja Punktu Obsługi Przedsiębiorcy – tel. 12 616 56 00
os. Zgody 2
- internetowa rezerwacja wizyt: umawianiewizyt.um.krakow.pl
- dowody osobiste (przyjmowanie wniosków, wydawanie dowodów, przyjmowanie zgłoszeń utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego) – tel. 12 616 87 34, 12 616 87 30, 12 616 87 20
- ewidencja ludności (zameldowania, wymeldowania, nadawanie nr PESEL, zaświadczenia z ewidencji ludności) – tel. 12 616 87 35, 12 616 87 09
Prosimy o przestrzeganie wymogów sanitarnych, zachowanie bezpiecznych odległości oraz stosowanie się do instrukcji wydawanych przez osoby nadzorujące ruch klientów i wpuszczające do budynków. Ze względu na wyjątkowe okoliczności i zagrożenie koronawirusem, przypominamy o zachowaniu bezpiecznej odległości dwóch metrów. Nie narażajmy siebie i dbajmy wspólnie o zdrowie!
Punkty Obsługi Mieszkańców zlokalizowane w galeriach handlowych pozostają nieczynne.