Byłeś w Krakowie ze szkolną wycieczką ładnych parę lat temu? Pamiętasz smak obwarzanka spod Wawelu i chciałbyś sprawdzić, jak zmieniała się panorama miasta z kopca Kraka? A może chcesz spędzić kilka dni pływając kajakiem po Wiśle, przemierzając rowerowe szlaki lub spacerując z dala od miejskiego gwaru po lasach? Zaplanuj pobyt w Krakowie, a poznasz gród Kraka z zupełnie innej strony.
Z badania przeprowadzonego pod koniec kwietnia przez Polską Organizację Turystyczną wynika, że aż 87 procent osób planujących swoje wakacje, spędzi je w Polsce. Większość deklaruje, że szuka takich miast, w których znajdą zarówno bazę noclegową na wysokim poziomie, zabytki, atrakcyjne wydarzenia kulturalne, jak i przyrodę.
– To dla Krakowa idealna okazja, aby pochwalić się nie tylko, tym z czego słynie, ale i zupełnie nieoczywistym obliczem miasta, bo to nasz niezaprzeczalny atut. Magiczna atmosfera naszego miasta przyciąga turystów jak magnes. Tym razem będziemy zachęcać turystów, aby porzucili utarte szlaki i znane przewodniki i przeszli, przejechali, przepłynęli miasto i spojrzeli na nie z niecodziennej perspektywy – mówi prezydent Jacek Majchrowski.
Ma do tego zachęcić ogólnopolska kampania „Kraków nieodkryty”. W największych miastach w Polsce – w Trójmieście, Wrocławiu, Poznaniu, Łodzi, Szczecinie i Warszawie, pojawiły się wielkoformatowe reklamy zapraszające do Krakowa – Głównym przekazem kampanii jest zaproszenie: przyjedź, a odkryjesz Kraków na nowo – dodaje Monika Chylaszek, dyrektor Wydziału Komunikacji Społecznej Urzędu Miasta Krakowa, który koordynuje wszystkie działania kampanijne.
Wspólnie z ogólnopolskim rozgłośniami radiowymi Miasto przygotowało konkursy, w których nagrodami są vouchery na bezpłatne zakwaterowanie w hotelu o wysokim standardzie wraz z wyżywieniem, a także darmowe zwiedzanie miejskich atrakcji.
Konkurs zorganizowany przez radio RMF FM.
Kraków jest widoczny nie tylko w przestrzeniach innych metropolii, ale także w topowych programach telewizyjnych. Ponad pół tysiąca emisji spotów reklamowych pojawia się w telewizji informacyjnej, w kanałach podróżniczych i naukowych. Zaproszenia do Krakowa znalazły się też w lifestylowych czasopismach kobiecych. Kraków jest obecny oczywiście również w internecie – pojawią się spoty na YouTube, relacje na Instagramie i Facebooku.
A komu nie dopisze szczęście w konkursach, ale i tak zdecyduje się przyjechać na minimum jedną noc pod Wawel i zatrzymać w jednym z krakowskich hoteli, zyska kartę turystyczną. Razem z nią może liczyć na rabaty w restauracjach, hotelach i innych podmiotach, które przystąpiły do tego programu.
Dopełnieniem działań kampanijnych będzie specjalna strona internetowa z katalogiem najbardziej klimatycznych i rozpoznawalnych miejsc w Krakowie – w większości będzie stworzona przez mieszkańców i turystów.
Partnerem akcji jest Małopolska Organizacja Turystyczna. Kampanii towarzyszy też program #zwiedzajKrakow, w ramach którego partnerzy programu przygotowali specjalne rabaty.
Prezydent zaprasza przedsiębiorców do programu #zwiedzajkrakow.