Jak manipulować za pomocą danych zdobytych w internecie? O tym a także o kulisach m.in. afery Wikileaks i Brexitu dowiecie się z książki „Dyktatura danych” wydanej przez Harper Collins przy pomocy Krytyki Politycznej. Autorka, Brittany Kaiser była uczestnikiem opisanych wydarzeń.
Zwycięstwo Trumpa, ingerencja Rosji, afera Wikileaks i Brexit – za tymi sprawami stała jedna firma, która pociągała za wszystkie sznurki: Cambridge Analytica. Na wielką skalę potajemnie gromadziła dane użytkowników Facebooka oraz ich znajomych, które następnie reklamodawcy wykorzystywali do bardzo precyzyjnego targetowania reklam. I do manipulowania: tym, co kupujesz, co robisz, co myślisz i na kogo głosujesz…
W wyniku skandalu wokół Facebooka, dotyczącego wycieku wrażliwych danych, Cambridge Analytica upadła w maju 2018 roku. Jednym z dwojga demaskatorów była Brittany Kaiser. W jaki sposób ta młoda, ambitna kobieta o idealistycznym nastawieniu została uwikłana w światową sieć gromadzenia i analizowania oraz – co bardzo kontrowersyjne – sprzedaży danych? I czego może nas nauczyć o prywatności w przestrzeni cyfrowej?
KONKURS
Macie szansę wygrać książkę "Dyktatura danych" wydaną przez Krytykę Polityczną. Wystarczy, że odpowiecie na pytanie: Dlaczego chcesz wygrać tę książkę? Odpowiedź wysyłacie na adres: konkurs.mk@um.krakow.pl do piątku, 5 czerwca do godz. 14. W tytule maila wpiszcie DYKTATURA DANYCH, a w treści - adres, na który chcielibyście otrzymać wygraną książkę. Zwycięzców o nagrodzie poinformujemy indywidualnie.