Amber Event Awards to międzynarodowy konkurs organizowany przez Baltic Event Industry Club – organizację zrzeszającą agencje specjalizujące się w działaniach event marketingowych z krajów regionu Morza Bałtyckiego. Celem organizacji konkursu jest chęć docenienia i uhonorowania osiągnięć zespołów i obiektów w ich wysiłkach na rzecz rozwoju branży eventowej. Krakowskie Biuro Festiwalowe otrzymało trzecią nagrodę w kategorii „Webinar” za zrealizowanie cyklu webinarów edukacyjnych dla polskiej branży spotkań w okresie lockdownu.
W tym roku do Amber Event Awards można było zgłosić wydarzenia organizowane w czasie pandemii w ramach czterech kategorii: „Wydarzenie hybrydowe”, „Wydarzenie wirtualne”, „Live stream” i „Webinar”. Spośród wielu zgłoszonych projektów do finału konkursu, który odbył się online 25 listopada, zakwalifikowały się webinary Kraków Network zorganizowane przez KBF – operatora Centrum Kongresowego ICE Kraków we współpracy z Miastem Kraków i partnerem technologicznym, członkiem inicjatywy Kraków Network – CMA. Wydarzenia te zostały docenione przez profesjonalistów branży spotkań, czego efektem jest trzecie miejsce w kategorii „Webinar”.
– Kiedy dowiedzieliśmy się, że wprowadzony został lockdown, szybko zrozumieliśmy, jaki wpływ będzie miał on na naszą branżę oraz branże pokrewne: zatrzymanie realizacji, niepewna przyszłość i chaos komunikacyjny – mówi Izabela Błaszczyk dyrektor KBF.
– Dlatego niemal od razu przystąpiliśmy do pracy. Do organizacji webinarów o ogólnopolskim zasięgu zaprosiliśmy ekspertów, którzy razem z nami stworzyli dokument „Bezpieczeństwo eventów po pandemii” oraz przedstawili swoje rekomendacje dla branży i dla klientów. Po raz kolejny pokazaliśmy, jak istotny jest dialog, szczera rozmowa i wspólna współpraca. Taka postawa została doceniona przez grono jurorów z krajów rejonu Morza Bałtyckiego – dodaje.
Nagrodzone przez międzynarodowe jury Amber Event Awards webinary Kraków Network miały na celu utrzymanie kontaktu ze wszystkimi członkami branży spotkań, zapewnienie sprawnego przepływu bieżących informacji, pozwalających na efektywną współpracę i wzajemne wsparcie w trudnej sytuacji, a także dbałość o dobry PR branży eventowej. KBF jako pomysłodawca i organizator projektu Kraków Network – skupiającego ponad 500 profesjonalistów branży spotkań z Małopolski – wziął na siebie odpowiedzialność za wypracowanie spójnego głosu w obliczu nieoczekiwanych zmian. Niezmiernie cieszy więc fakt, że jury międzynarodowego konkursu doceniło tę inicjatywę, pokazując tym samym, że CSR jest ważnym i nieodłącznym elementem biznesu.
Realizacje te pokazały także, jak elastyczni i sprawni są przedstawiciele lokalnej branży spotkań. Webinary spotkały się z dużym zainteresowaniem odbiorców. Transmisje przeprowadzono prosto z Centrum Kongresowego ICE Kraków za pośrednictwem formatu Facebook Live oraz z wykorzystaniem aplikacji ZOOM. Zgodnie z danymi z Facebooka organiczny zasięg materiałów wyniósł 30 100 odbiorców, transmisje oglądano łącznie przez 35 000 minut, całkowita liczba odsłon to 10 100, zaś aktywność uczestników ilustruje liczba 4300 – tyle reakcji, like'ów oraz komentarzy pojawiło się w czasie wydarzeń.
Współtworzenie nowych standardów dla branży, a także nieustanny środowiskowy dialog dają nadzieję, że gdy kryzys dotyczący przemysłu spotkań zostanie zażegnany, podmioty odpowiedzialne za realizację kongresów, konferencji, sympozjów, forów oraz innych wydarzeń biznesowych wrócą na rynek błyskawicznie i w pełnym wymiarze. Naszą nagrodę dedykujemy wszystkim osobom, które na co dzień odpowiadają za produkcję, realizację, organizację i komunikację eventów.