górne tło

Przebito ostatni tunel w ramach Trasy Łagiewnickiej

We wtorek, 19 stycznia przebito ostatni tunel w ramach budowanej Trasy Łagiewnickiej. Chodzi o obiekt w rejonie ulicy Turonia.

– Około 60 proc. budowanej przez nas trasy będzie biegło w tunelach. Łącznie powstanie sześć tuneli drogowych i jeden tramwajowy. Dzięki temu zminimalizujemy oddziaływanie ruchu ulicznego i tramwajowego na otoczenie. Już realizacja tego fragmentu trzeciej obwodnicy spowoduje odciążenie skrzyżowań w Łagiewnikach oraz ronda Matecznego. Planowana kontynuacja budowy trzeciej obwodnicy spowoduje odciążenie zachodniej części centrum Krakowa – mówi Krzysztof Migdał, inżynier kontraktu z Trasy Łagiewnickiej SA.

W ramach Trasy Łagiewnickiej powstaje kilka tuneli:

Co ważne, inwestycja w znacznej części prowadzona jest w tunelach, co wiąże się z wieloma wyzwaniami inżynieryjnymi. Trasa Łagiewnicka ma długość 3,5 km a w jej przebiegu powstaje ok. 2 km tuneli drogowych i 700-metrowy tunel tramwajowy.