Wszystkie budynki Urzędu Miasta Krakowa nadal są dostępne wyłącznie dla klientów umówionych na wizytę bądź tych, którzy mają zamiar złożyć przesyłkę na dzienniku podawczym lub uzyskać informacje na odpowiednim stanowisku. Od 17 maja zlikwidowane zostały pojemniki na przesyłki, wydłużono natomiast godziny pracy niektórych wydziałów.
Od 17 maja zlikwidowane zostały specjalne pojemniki wrzutowe na przesyłki. W ich miejsce uruchomiono natomiast stacjonarne dzienniki podawcze i informacyjne w 10 lokalizacjach UMK:
Wydział Ewidencji Pojazdów i Kierowców, Wydział Spraw Administracyjnych, Urząd Stanu Cywilnego oraz Wydział Podatków i Opłat (obsługa kas) – realizujące zadania związane z bezpośrednią obsługą klienta, jak również obsługą branżowych infolinii – od 17 maja rozpoczęto obsługę interesantów w każdy poniedziałek w godzinach 7.40-18.00 (w przypadku kas UMK w godzinach 7.40-17.45).
Kontakt z Urzędem Miasta Krakowa co do zasady odbywa się drogą elektroniczną, poprzez telefony stacjonarne i komórkowe, operatora pocztowego bądź usługę Paczkomat Urząd 24.
Punkty Obsługi Mieszkańców w galeriach handlowych nadal są nieczynne.