W związku z pogorszeniem się sytuacji epidemicznej w kraju oraz bardzo dużą liczbą zachorowań wśród pracowników Wydziału Spraw Administracyjnych – rejestracja internetowa spraw z zakresu tego wydziału zostaje wstrzymana, a obsługa klienta tymczasowo ograniczona. Obsługa na miejscu odbywa się wyłącznie w sytuacjach nagłych, po wcześniejszym uzgodnieniu terminu.
Obsługa klientów na miejscu ograniczona została jedynie do spraw nagłych, po wcześniejszym uzgodnieniu terminu mailowo lub telefonicznie. Osoby, które dokonały rezerwacji, zostaną przyjęte w umówionym terminie.
Odbiór dowodu osobistego możliwy jest jedynie w przypadku, gdy klient nie posiada ważnego dowodu osobistego i ważnego paszportu.
1. Dzielnice I–VII (al. Powstania Warszawskiego 10), adres e-mail: sa-02-1@um.krakow.pl
2. Dzielnice VIII–XIII (ul. Wielicka 28A), adres e-mail: sa-03@um.krakow.pl
3. Dzielnice XIV–XVIII (os. Zgody 2), adres e-mail: sa-04@um.krakow.pl
Biuro Rzeczy Znalezionych, zezwolenia na sprowadzenie zwłok lub szczątków ludzkich z zagranicy: 12 616 57 11, 12 616 56 82.
Mieszkańcy proszeni są o rozważenie, czy istnieje możliwość przełożenia w czasie wizyty w urzędzie. Po przywróceniu bezpośredniej obsługi w stałej lokalizacji referatu, urzędnicy postarają się załatwić sprawę niezwłocznie.
1. Złożenie wniosku o wydanie dowodu osobistego
2. Zameldowanie lub wymeldowanie
we wniosku należy udokumentować własność (np. wskazać numer księgi wieczystej nieruchomości) oraz dołączyć potwierdzenie uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 17 zł na numer konta: 49 1020 2892 2276 3005 0000 0000. Należy także wskazać formę odbioru zaświadczenia (elektroniczna, drogą pocztową, do paczkomatu przy urzędzie). Wniosek musi zostać podpisany podpisem zaufanym /podpisem osobistym/ podpisem kwalifikowanym.
Formularze meldunkowe można również składać poprzez wrzucenie do pojemnika wrzutowego w urzędzie lub nadanie w paczkomacie wypełnionego formularza z poświadczonym przez notariusza własnoręcznym podpisem oraz pełnej dokumentacji: tytuł prawny do nieruchomości, kopia paszportu w przypadku cudzoziemców oraz kopia dokumentów legalizujących pobyt – jeżeli składasz kopie dokumentów pamiętaj, że muszą być one potwierdzone notarialnie.
Osoby nieposiadające profilu zaufanego mogą go założyć przy użyciu serwisu transakcyjnego banku, podczas wideokonferencji lub przy użyciu e-dowodu.
Bezpośrednia obsługa klienta w sprawach zezwoleń na sprzedaż alkoholu, a także handlu i usług została wstrzymana do odwołania. Wnioski o wydanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych można złożyć elektronicznie tutaj lub tradycyjnie: do pojemnika wrzutowego, znajdującego się przy wejściach do urzędu lub poprzez paczkomat. W razie pytań, można dzwonić pod numer: 12 616 93 04, 12 616 93 06, 12 616 93 22, 12 616 93 10.
Pełna lista numerów telefonów znajduje się tutaj.
Z uwagi na dużą liczbę telefonów od klientów, kontakt telefoniczny z Wydziałem Spraw Administracyjnych może być utrudniony.
Szczegóły można znaleźć na stronie Biuletynu Informacji Publicznej.