Szereg konferencji i spotkań biznesowych, udział w międzynarodowych targach inwestycyjnych, stała współpraca z organizacjami pozarządowymi to tylko część z działań, jakie podejmuje Kraków, by wspierać krakowski biznes. Radni z Komisji Innowacji, Funduszy Europejskich i Metropolii wysłuchali informacji na temat działań miasta wspierających biznes w Krakowie, promocji Krakowa i potencjału biznesowego miasta podczas wydarzeń.
Kraków bierze udział w wielu konferencjach międzynarodowych dotyczących biznesu, jak np. cykl wydarzeń ABSL (Związek Liderów Sektora Usług Biznesowych). Udział w tym przedsięwzięciu bierze przedstawiciel Krakowa zarówno w panelach, jak i dyskusjach wraz z przedstawicielami innych samorządów i biznesu. Kraków bierze także od lat czynny udział w Międzynarodowych Targach Nieruchomości i Inwestycji Expo Real. Wydarzenie to skierowane jest do inwestorów zainteresowanych rynkiem nieruchomości na świecie. Poza tym Miasto mocno stawia na aktywność podczas międzynarodowych wydarzeń poświęconych innowacjom w nauce, skupiającym się na poprawie jakości życia i zdrowia ludzi, jak np. Life Science Open Space. Wydarzenie to było organizowane przez Klaster LifeScience Kraków – Krajowy Klaster Kluczowy na przełomie listopada i grudnia 2021 r. w formule online. Dzięki Life Science Open Space wiele firm z branży lifesince mogło zawrzeć współpracę. – Tworzymy także stały biuletyn informacyjny dla branży biznesowej „Call for Business”, w którym w przystępny sposób przedstawiane są informacje na temat wydarzeń biznesowych, wsparcia czy możliwości współpracy – mówiła Katarzyna Wysocka, dyrektor Wydziału ds. Przedsiębiorczości i Innowacji.
W 2022 r. również planowana jest obecność Krakowa na wielu prestiżowych wydarzeniach z branży biznesu, jak np. Międzynarodowe Targi Inwestycyjne MIPIM w Cannes. Jest to najbardziej prestiżowe wydarzenie targowe skierowane do inwestorów zainteresowanych rynkiem nieruchomości na świecie. Kraków planuje także cykl wydarzeń Krakow Calling ASPIRE, obejmujący cztery wydarzenia w ciągu 2022 r. Celem przedsięwzięcia jest przede wszystkim promocja Krakowa jako wiodącego miasta dla branży sektora nowoczesnych usług. Z kolei w czerwcu przedstawiciele Krakowa będą obecni na Międzynarodowym Forum Simul+ „Inteligentne miasta, inteligentne regiony” w Lipsku. Uczestnicy będą obradować na dwa ważne tematy: Cyfryzacja w rozwoju miast/regionów oraz Klimatyczny inteligentny rozwój miast. To tylko niektóre z szeregu działań, jakie podejmuje Miasto w temacie promocji biznesowej Krakowa.
Radny Łukasz Sęk pytał o to, czy po okresie pandemii wszystkie wydarzenia wróciły do poprzedniej formy, czy np. zrezygnowano z organizacji części z nich. – Odnosząc się na przykład do zeszłorocznej edycji Targów Expo Real to widoczne było, iż jest mniej wystawców i możliwości nawiązywania kontaktów – mówiła Katarzyna Wysocka.
W 2022 r. planowane są już w większości wydarzenia w formule stacjonarnej.