Naprawiamy, nie marnujemy i dzielimy się – to zwycięski pomysł zespołu Carbon Footprint, który powstał podczas ubiegłorocznego młodzieżowego maratonu „Youth.Krak.Hack. W dobrym klimacie”. Międzypokoleniowy projekt „Idźże w retroklimat”, skupia się na przeciwdziałaniu nadmiernej konsumpcji, propagując tym samym rozsądne korzystanie z nieodnawialnych zasobów naturalnych.
Projekt przewiduje przeprowadzenie sondażu nawyków konsumenckich wśród mieszkańców Krakowa, którego wyniki będą podstawą do przeprowadzenia działań propagujących odpowiedzialną konsumpcję. Realizację „Idźże w retroklimat” wesprze także spot, który będzie zachęcał do wprowadzania minimalizmu konsumpcyjnego w tym m.in. przypomni o liście zanikających zawodów (jak np. krawcowa, szewc czy kaletnik), pokaże, że można ratować niepotrzebne przedmioty wykorzystując je w inny sposób oraz zachęci do animowania mody na minimalizm.
Warto przypomnieć, że realizowany projekt to jeden z elementów uzupełniający miejską kampanię „Kraków w dobrym klimacie”. Całoroczna kampania została podzielona na cztery tematyczne działy, skupione wokół najistotniejszych zagadnień z zakresu ochrony klimatu.
Już od dziś zachęcamy do wspólnych działań na rzecz planety: SegregujeMY, SadziMY, OszczędzaMY i OdychaMY.