25 kwietnia zmieniła się organizacja ruchu na ulicy Opolskiej. Na odcinku od skrzyżowania z ul. Pleszowską do okolic kładki dla pieszych do dyspozycji kierujących jest po jednym pasie ruchu w każdą ze stron. Zmiany mają związek z kolejnym etapem robót tunelowych przy budowie linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju do Górki Narodowej.
Taka zmiana miała być wprowadzona w wakacje, ale dzięki temu, że wykonawca zintensyfikował roboty od 25 kwietnia ruch na ul. Opolskiej odbywa się w układzie 1x1. Tego dnia drogowcy zajęli się budową tunelu na jezdni północnej tej tranzytowej arterii.
W pierwszym okresie, do 4 maja, wykonywany był murek prowadzący pod ściany szczelinowe. Następnie rozpoczęła się budowa samych ścian szczelinowych, analogicznych do tych, które powstających na południu ul. Opolskiej. Tam wykonawca zabetonował łącznie ponad 380 m bieżących konstrukcji.
Aby móc wykonywać roboty po północnej stronie ul. Opolskiej, konieczne jest zrobienie miejsca na ciężki sprzęt. W tym celu zajęte będą dwa pasy od strony doliny Sudołu. W związku z tym konieczna jest zmiana organizacji ruchu – będzie się on odbywał w obu kierunkach po pasach wewnętrznych obu jezdni. Kierowcy będą mieli do dyspozycji jeden pas w kierunku Nowej Huty (jak dotychczas) i jeden pas ruchu w kierunku Katowic. Równolegle wykonawca będzie prowadził roboty tunelowe na zamkniętych dla ruchu pasach południowej jezdni ul. Opolskiej.
Taka organizacja ruchu na ul. Opolskiej będzie obowiązywać do odwołania. Wykonawca będzie się starał jak najszybciej zrealizować założony zakres robót, by udrożnić ruch na ul. Opolskiej.