górne tło

Wydział Spraw Administracyjnych otwarty ponownie do godz. 18.00

Przypominamy, od ubiegłego tygodnia w każdy poniedziałek w stałych lokalizacjach Urzędu Miasta Krakowa, Wydział Spraw Administracyjnych ponownie pracuje do godziny 18.00. Są to miejsca przy al. Powstania Warszawskiego 10, ul. Wielickiej 28a oraz na os. Zgody 2.

Powrót do pracy w tych godzinach jest możliwy także w związku ze spadkiem ilości spraw, które dotyczą nadania numeru PESEL dla obywateli Ukrainy i skrócenia godzin pracy w TAURON Arenie, o którym pisaliśmy tutaj.

Na początku dziennie było nadawanych tutaj około 800-900 numerów PESEL, natomiast ostatnio obsługiwane jest tam około 400 osób.

Z kolei w placówkach urzędu, pracownicy nadal realizują zwiększoną ilość spraw na rzecz polskich obywateli, w tym z zakresu dowodów osobistych oraz tych z zakresu ewidencji ludności.

W przeciągu dwóch ostatnich miesięcy (marzec i kwiecień) ponad 42 tys. spraw dotyczyło tylko dowodów osobistych, natomiast 17,5 tys. było związanych z zameldowaniem czasowym i stałym oraz wymeldowaniem.

Dodatkowo pracownicy Wydziału Spraw Administracyjnych na wniosek osób niepełnosprawnych oraz chorych, którym stan zdrowia nie pozwala na osobistą wizytę w urzędzie, świadczyli usługi mobilne związane z wydaniem dowodu osobistego. W tamtym czasie było 109 spraw tej kategorii.