O programie modernizacji dróg i chodników 2022-2023 mowa była na posiedzeniu Komisji Infrastruktury RMK.
W 2022 r. remont nakładkowe przeprowadzane są w sumie na 57 odcinkach ulic na kwotę ponad 87 mln zł. W roku 2023 r. będą to 24 odcinki za 21 mln 600 tys. zł. 90 proc. tych kwot to dofinansowania rządowe, a 10 proc. środki własne miasta. Do września zrealizowano m.in. remonty na: al. Daszyńskiego, ul. Prądnickiej, ul. Wawelskiej (pętla), ul. Balickiej, ul. Blokowej, ul. Sołtysowskiej, ul. Zakopiańskiej (odcinek od ul. Zawiłej do Kąpielowej), ul. Twaroga, ul. Stokowej oraz ul. Rollego. Koszt zrealizowanych zadań to 16 mln 738 tys. 409 zł. – Nie widzimy zagrożeń w dotrzymywaniu terminów, mamy już też zlecone trzy przetargi na 2023 rok – mówił do radnych Piotr Trzepak, p.o. zastępcy dyrektora ds. Dróg w Zarządzie Dróg Miasta Krakowa. Jacek Bednarz, przewodniczący Komisji prosił o informację, która forma zlecania remontów nakładkowych jest bardziej opłacalna. – Przeprowadziliśmy szacunkowe porównanie. Ułożenie metra kwadratowego nawierzchni w ramach umów utrzymaniowych to koszt ok. 205-215 zł, podczas gdy w przetargu firmy oferują od 150-160 zł za metr. Taka różnica w cenie przy ilości metrów dróg zlecanych do remontów to spora oszczędność – odpowiadał Piotr Trzepak.
Radni wydali też pozytywną opinię dla projektu uchwał według druku nr 2939 w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie przez Prezydenta Miasta Krakowa porozumienia ze Skarbem Państwa - Generalnym Dyrektorem Dróg Krajowych i Autostrad działającym przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Krakowie w sprawie "Budowy odcinka jezdni klasy D, łączącego zaprojektowaną przez Gminę Miejską Kraków ul. Węgrzecką w Krakowie z zaprojektowaną przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad ul. Na Szaniec w Węgrzcach".