W niedzielę, 6 listopada, Kraków zamienił się w stolicę branży spotkań, organizatorów konferencji, kongresów i targów. A to dzięki światowej rangi wydarzeniu – ICCA World Congress, którego 61. edycja odbyła się w naszym mieście. Kongres w Polsce zagościł po raz pierwszy i trwał do 9 listopada. Był okazją do wymiany specjalistycznej wiedzy, zawierania relacji biznesowych, a także ukazania możliwości polskiej branży turystyki biznesowej.
Kongres ICCA (International Congress and Convention Association) jest jednym z najważniejszych wydarzeń w branży kongresowej na świecie. Co roku skupia ekspertów i liderów przemysłu spotkań, przedstawicieli środowisk opiniotwórczych, mediów, specjalistów w zakresie organizowania międzynarodowych konferencji i kongresów, a także młodych liderów sektora spotkań. Sieć ICCA to ponad 1100 podmiotów: usługodawców, firm i organizacji z niemal 100 krajów świata.
Wydarzenie stwarza doskonałą przestrzeń do wymiany specjalistycznej wiedzy w obszarze relacji biznesowych o charakterze międzynarodowym. Dla Krakowa to promocja na skalę ogólnoświatową! Kongres stwarza możliwość zaprezentowania swoich najmocniejszych atutów jako np. miasta gospodarza dla globalnych wydarzeń.
Liczba zarejestrowanych delegatów przekroczyła oczekiwania stowarzyszenia ICCA jak i miasta gospodarza.
Szczegółowy program wydarzenia znajdziesz tutaj. Kongres odbył się w dniach 6-9 listopada.
Proces pozyskiwania kongresu, rozpoczęty w 2020 r., był wieloetapowy i szczegółowy. Samo opracowanie oferty miasta, zwłaszcza w niepewnych czasach pandemii, było ogromnym wyzwaniem. W czasie etapu selekcji zrealizowano dwie wirtualne wizyty inspekcyjne, które miały pokazać walory naszego miasta, jego możliwości i zaplecze konferencyjne. Na potrzeby pierwszej z nich, która trwała niemal pięć godzin, w rekordowo krótkim czasie wyprodukowano 4 filmy, zaangażowano ponad 30 podmiotów z branży turystyki biznesowej, a całość transmitowana była na żywo z wirtualnego studia. Dzięki profesjonalizmowi i współdziałaniu wszystkich partnerów, Kraków w ostatnim etapie rywalizacji pokonał Ateny i Bangkok.
Kraków aplikował o organizację kongresu po raz pierwszy i od razu zyskał akceptację zarządu ICCA.
Choć tegoroczna edycja za ramy tematyczne przyjęła trzy główne obszary: DEI (ang. diversity, equity and inclusion), sustainability (ang. zrównoważony rozwój) i legacy (ang. dorobek), zagadnienia i tematy zaplanowane w tym roku wykraczają poza proste kategoryzacje. Wojna w Ukrainie i nowy wymiar potrzeby solidarności wobec nieprzewidywalności współczesnego świata stanowiły istotne tło w procesie tworzenia agendy tego kilkudniowego wydarzenia odbywającego się w tej edycji pod hasłem „Together we can” (ang. Razem damy radę).
Stowarzyszenie ICCA, The International Congress and Convention Association, zostało założone w 1963 roku przez biura podróży w celu lepszej, wzajemnej współpracy w obliczu szybkiego rozwoju rynku międzynarodowych konferencji. Jest to jedyne stowarzyszenie, do którego należą najwięksi specjaliści w zakresie obsługi, transportu i organizowania imprez międzynarodowych. Wcześniejsze edycje kongresu odbyły się m.in. w Kaohsiung, Houston, Dubaju, Pradze.