górne tło

Co dalej z nową „zakopianką”?

Ze względu na brak uzyskania aprobaty pozostałych gmin w odniesieniu do zaproponowanych przez zespół zadaniowy wariantów przebiegu korytarza drogi ekspresowej S7, zdecydowano o skupieniu dalszych prac wyłącznie na odcinku planowanej trasy w granicach administracyjnych Krakowa. 31 października do Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad skierowano pismo przedstawiające stanowisko miasta w tej sprawie.

Przywołane zostały w nim wyniki dotychczasowych prac zespołu zadaniowego, próby współpracy z samorządami innych gmin oraz plany dalszej pracy Zespołu zadaniowego. Ponadto podtrzymano stanowczy sprzeciw wobec dalszego procedowania planowanego odcinka drogi S7 Kraków – Myślenice w wariantach 1-5 opracowanych przez GDDKiA.

7 października odbyło się V posiedzenie zespołu zadaniowego ds. opracowania przebiegu na terenie Gminy Miejskiej Kraków korytarza dla drogi ekspresowej S7 odcinek Kraków – Myślenice. W posiedzeniu uczestniczyli członkowie zespołu zadaniowego.

W czasie posiedzenia omówiono zapowiedź Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad o przystąpieniu do przygotowania dokumentacji przetargowej na wykonanie kolejnego etapu prac przedmiotowego zadania, tj. studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ).

Rozważano również przedstawione na poprzednim posiedzeniu zespołu zadaniowego warianty przebiegu korytarza dla drogi ekspresowej S7 oraz możliwości ich modyfikacji w celu ograniczenia negatywnego wpływu realizacji inwestycji na Miasto Kraków oraz pozostałe gminy położone wzdłuż proponowanych korytarzy.

Zespół zadaniowy rozważa możliwości połączenia planowanej drogi ekspresowej S7 z istniejącym układem drogowym w węzłach autostrady A4: Kraków Bielany oraz Kraków Bieżanów jako najbardziej optymalne dla miasta.

Przywołane zostały w nim wyniki dotychczasowych prac zespołu zadaniowego, próby współpracy z samorządami innych gmin oraz plany dalszej pracy zespołu zadaniowego. Ponadto podtrzymano stanowczy sprzeciw wobec dalszego procedowania planowanego odcinka drogi S7 Kraków – Myślenice w wariantach 1-5 opracowanych przez GDDKiA.

Przypomnijmy, że w skład zespołu wchodzą m.in.: eksperci, przedstawiciele wszystkich klubów w radzie miasta, przewodniczący dzielnic, przez które miały przebiegać dotychczas proponowane trasy nowej S7, zastępcy prezydenta Krakowa – Andrzej Kulig i Jerzy Muzyk oraz reprezentanci miejskich instytucji, w tym Zarządu Dróg Miasta Krakowa, Zarządu Inwestycji Miejskich, Zarządu Transportu Publicznego, Wydziałów UMK: Miejskiego Inżyniera Ruchu, Kształtowania Środowiska, Gospodarki Komunalnej, Planowania Przestrzennego, Geodezji, jednostki Klimat – Energia – Gospodarka Wodna.