górne tło

Kampania turystyczna „Kraków Cię zasmoczy”

Kampania miała na celu zwiększenie ruchu turystycznego w Krakowie poprzez zaciekawienie turysty krajowego miastem i jego ofertą. Narrację skierowaliśmy także do mieszkańców, zachęcając ich do włączenia się w aktywności kampanijne, dzięki czemu na nowo mogli poczuć się częścią miasta. Punktem wyjścia do opracowania działań w kampanii była rzeźba smoka autorstwa prof. Bronisława Chromego, która obchodziła 50. rocznicę swojego posadowienia tuż nad Wisłą, obok smoczej jamy. Kampanię rozpoczęły trzy filmy o charakterze viralowym oraz spot reklamowy, które zachęcały turystów i mieszkańców do wspólnych przygotowań na wielkie wydarzenie – urodziny Smoka Wawelskiego. Smocze motywy opanowały całą Polskę – oprócz przestrzeni internetowej, znalazły się także na paczkomatach, w pociągach i na dworcach kolejowych, przystankach autobusowych, wielkich nośnikach outdoorowych, kartkach pocztowych i znaczkach, w telewizji, prasie i radiu. Powstały nawet smocze produkty, przy współpracy z lokalnymi przedsiębiorcami: Smocze Lody, Smoczy Chleb i Smocze Ciastka.
W ramach przygotowań do urodzin Smoka, zaplanowano wiele wydarzeń towarzyszących: Smoczy Dzień Otwarty Magistratu, Smocze Spacery, Smocze Pikniki, Smocze Kino Letnie. Kulminacją świętowania było smocze miasteczko na Błoniach, które powstało 14 sierpnia. Na urodzinach Smoka Wawelskiego pojawiło się 15 000 gości! Kampania trwała od 1 maja do 31 sierpnia 2022 roku.

Wydarzenia: