Urząd Miasta Krakowa przyjmuje mieszkańców w godzinach od 7.40 do 18.00. Punkty Obsługi Mieszkańców w galeriach handlowych są otwarte od poniedziałku do soboty, w godz. 10.00–18.00.
Kasy w Wydziale Podatków i Opłat w lokalizacjach: ul. Grunwaldzka 8 – czynna od poniedziałku do piątku w godz. 7.40–15.00, ul. Nowohucka 1 – od 7.40 do 14.45. W pozostałych lokalizacjach (al. Powstania Warszawskiego 10, os. Zgody 2, ul. Wielicka 28a) są czynne w dni robocze od godz. 7.40 do 17.45.
Punkt Obsługi Przedsiębiorcy przy ul. Zabłocie 22 obsługuje klientów w dni robocze w godz. 7.40–15.30.
Krakowskie Centrum Świadczeń przy ul. Stachowicza 18 przyjmuje mieszkańców od poniedziałku do piątku w godz. 7.40–18.00. Zakres załatwianych spraw obejmuje: przyjmowanie wniosków w sprawie zasiłków rodzinnych, świadczeń opiekuńczych, funduszu alimentacyjnego, dodatków mieszkaniowych, refundacji VAT za gaz, czystego powietrza, świadczeń pieniężnych z tytułu zapewnienia pomocy obywatelom Ukrainy, Krakowskiej Karty Rodzinnej 3+, Karty Krakowskiej, Karty Dużej Rodziny, wydawanie zaświadczeń. Obsługa kasowa – płatności bezgotówkowe jest prowadzona przy ul. Stachowicza 18 od poniedziałku do piątku, w godz. 7.40-17.45.
Kontakt informacyjno-interwencyjny z UMK prowadzony jest przede wszystkim za pośrednictwem miejskiej infolinii – Krakowskiego Centrum Kontaktu, gdzie można uzyskać informację o usługach realizowanych przez Gminę Miejską Kraków lub zgłosić problem czy pomysł na ulepszenie funkcjonowania miasta, który zostanie przekazany do odpowiednich służb miejskich.
Aby skorzystać z pomocy miejskich konsultantów i uzyskać praktyczne wskazówki, wystarczy zadzwonić pod numer 12 616 55 55, dostępny od poniedziałku do piątku w godz. 7.40–15.30. Dodatkowo do dyspozycji mieszkańców niezmiennie pozostaje kontakt w sprawach dotyczących interwencji: e-mail: interwencje@um.krakow.pl oraz numer: 12 616 80 00, dostępny od poniedziałku do piątku w godz. 8.00–16.00.
Kontakt z Urzędem Miasta Krakowa w przypadku niektórych spraw, odbiór przez strony dokumentów, których nadawcą jest urząd, prowadzony jest także za pośrednictwem usługi Paczkomat Urząd 24:
Przypominamy, że w galeriach handlowych nie można odebrać dowodu osobistego.
W galeriach można załatwić sprawy z zakresu Wydziału Spraw Administracyjnych:
przyjmowanie zgłoszeń zameldowania i wymeldowania, wydawanie poświadczeń zameldowania, złożenie wniosku o dowód osobisty (odbiór dowodu osobistego przy al. Powstania Warszawskiego 10 do godz. 18.00)
dokonanie zameldowania i wymeldowania, wydawanie poświadczeń zameldowania, złożenie wniosku o dowód osobisty (odbiór dowodu osobistego przy ul. Wielickiej 28a do godz. 18.00)
dokonanie zameldowania i wymeldowania, wydawanie poświadczeń zameldowania, złożenie wniosku o dowód osobisty (odbiór dowodu osobistego przy os. Zgody 2 do godz. 18.00), składanie wniosków do CEIDG w zakresie: założenia działalności gospodarczej, zmiany danych firmy zawieszenia/wznowienia działalności gospodarczej, zamknięcia firmy, potwierdzanie profilu zaufanego.
Sprawy z zakresu Wydziału Ewidencji Pojazdów i Kierowców:
przyjmowanie dokumentów dotyczących rejestracji pojazdów, odbiór dowodów rejestracyjnych, rejestracja pojazdów, przyjmowanie wniosków w sprawie praw jazdy
przyjmowanie dokumentów dotyczących rejestracji pojazdów, odbiór dowodów rejestracyjnych, rejestracja pojazdów, przyjmowanie wniosków w sprawie praw jazdy
przyjmowanie dokumentów dotyczących rejestracji pojazdów, odbiór dowodów rejestracyjnych, rejestracja pojazdów i przyjmowanie wniosków w sprawie praw jazdy.