Samorządowe szkoły podstawowe przygotowały na przyszły rok szkolny 7226 miejsc w oddziałach ogólnodostępnych. 21 kwietnia ogłoszone zostały wyniki rekrutacji elektronicznej, po której w systemie pozostało jeszcze 489 wolnych miejsc. Ich ostateczną listę poznamy po tym, jak rodzice zakwalifikowanych dzieci potwierdzą wolę zapisu swoich pociech do wybranej szkoły.
21 kwietnia listy dzieci zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych zostały wywieszone w szkołach podstawowych uczestniczących w rekrutacji. Rodzice, którzy na karcie zapisu podali adres e-mail, otrzymali także wiadomość na skrzynkę pocztową.
Oferta samorządowych szkół podstawowych na rok szkolny 2023/2024 obejmowała 7226 miejsc (łącznie w oddziałach ogólnodostępnych, części ogólnodostępnej w oddziałach integracyjnych i sportowych). Złożono i potwierdzono 6787 podań, zakwalifikowanych zostało 6737 dzieci. W systemie elektronicznym pozostało 489 wolnych miejsc.
Warunkiem przyjęcia dziecka do szkoły, do której zostało zakwalifikowane w wyniku rekrutacji, jest potwierdzenie tej decyzji przez rodziców w terminie od 24 kwietnia do 5 maja. Kandydaci, którzy nie wzięli udziału w marcowym naborze, mogą zostać zgłoszeni w rekrutacji uzupełniającej. Rozpocznie się ona 9 maja i potrwa do 25 maja – wnioski będą przyjmowane w szkołach dysponujących wolnymi miejscami.