górne tło

Tramwaj do Mistrzejowic: za nami spotkanie w terenie

Za nami cykl spotkań online na temat wybranych kwestii projektowych linii tramwajowej do Mistrzejowic. 23 czerwca, odbyło się spotkanie w terenie, które było podsumowaniem dotychczasowej dyskusji.

Piątkowe spotkanie odbyło się w czterech miejscach wzdłuż projektowanej trasy linii tramwajowej do Mistrzejowic:

Tramwaj do Mistrzejowic

Zakończony 19 czerwca cykl sześciu spotkań online był okazją do zapoznania się z planowaną organizacją placu budowy oraz zmian w organizacji ruchu. Podczas moderowanych spotkań można było zadawać pytania dotyczące poszczególnych rozwiązań projektowych. Odpowiedzi udzielali autorzy projektu. Ich rolą było również przyjęcie uwag, które będą mogły zostać uwzględnione na etapie projektu wykonawczego.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców deklarujemy, że będziemy w stałym kontakcie z mieszkańcami na etapie realizacji prac terenowych.

Podsumowanie spotkań informacyjnych dotyczących budowy tramwaju do Mistrzejowic – zastępca prezydenta ds. zrównoważonego rozwoju Jerzy Muzyk:

 

1 czerwca, zgodnie z zapisami umowy, przekazano plac budowy generalnemu wykonawcy, firmie Gülermak. Dopóki pojawiające się wątpliwości nie zostaną wspólnie wyjaśnione, wykonawca będzie prowadził prace jedynie w tych miejscach, które nie wzbudzają kontrowersji. Odnosząc się zaś do kwestionowanej przez mieszkańców wycinki drzew, zastępca prezydenta Krakowa Andrzej Kulig zaznaczył, że zgodnie z ustaleniami, wspomniana wycinka nie rozpocznie się do momentu, aż zakończą się spotkania z mieszkańcami, podczas których zostaną wyjaśnione wszelkie wątpliwości dotyczące ochrony zieleni.

Nowa, ok. 4,5-kilometrowa linia Krakowskiego Szybkiego Tramwaju, połączy Mistrzejowice ze skrzyżowaniem ulic Lema i Meissnera. To pierwsza w Polsce tak duża inwestycja transportowa realizowana w formule partnerstwa publiczno-prywatnego (PPP). Obejmuje budowę 10 par przystanków, w tym dwóch dwupoziomowych węzłów przesiadkowych przy rondzie Młyńskim i rondzie Polsadu. Projekt przewiduje m.in. budowę tunelu w rejonie ronda Polsadu, rozbudowę pętli tramwajowej „Mistrzejowice” oraz infrastruktury towarzyszącej. Partnerem prywatnym przedsięwzięcia jest PPP Solutions Polska sp. z o.o. (lider konsorcjum), a generalnym wykonawcą – Gülermak sp. z o.o. Z ramienia miasta za projekt odpowiada Zarząd Dróg Miasta Krakowa. Zakończenie inwestycji planowane jest na koniec 2025 roku.