Po raz pierwszy dostawcą autobusów elektrycznych dla krakowskiego MPK jest firma inna niż Solaris, hiszpański Irizar. Warto podkreślić, że jest to debiut tego producenta na polskim rynku jeżeli chodzi o produkcję pojazdów dla komunikacji miejskiej, a Kraków jest pierwszym miastem, do którego trafił nowy autobus.
Dostarczony do MPK SA elektryk, zanim wyjedzie na regularną linię, musi jeszcze przejść badania i testy. Warto przypomnieć, że realizowana umowa obejmuje dostawę czterech elektrycznych pojazdów o długości 12 metrów (z opcją zamówienia kolejnych trzech).
Wszystkie zamówione pojazdy będą niskopodłogowe i będą posiadać klimatyzację, wydzieloną przestrzeń i platformę dla wózków inwalidzkich, monitoring oraz gniazda USB do ładowania smartfonów. Każdy pojazd można ładować za pomocą wtyczki i pantografu, co pozwala na szybkie i wolne ładowanie. Wszystkie systemy i urządzenia w autobusie, w tym ogrzewanie, działają wyłącznie na energię elektryczną.