górne tło

Tramwaj do Mistrzejowic: wybrane materiały z rozbiórki przejmie ZZM

W lipcu partner prywatny budowy linii tramwajowej do Mistrzejowic rozpoczął prace przygotowujące teren inwestycji pod przebudowę infrastruktury podziemnej oraz miejsca pod budowę przyszłego torowiska – usuwanie kolidującej infrastruktury, w tym małej architektury. Nigdy nie planowano utylizować dobrych ławek czy koszy.

Materiał z rozbiórki, w tym mała architektura, która jest demontowana (ławki, kosze) należą w całości do partnera prywatnego – zgodnie z zapisami umowy. Zarząd Dróg Miasta Krakowa zwrócił się do niego z prośbą o wskazanie sposobu zagospodarowania tego materiału oraz ewentualne podjęcie współpracy z Zarządem Zieleni Miejskiej, celem jego ponownego wykorzystania.

Partner prywatny wyraził chęć współpracy z inspektorami ZZM. Biorą oni czynny udział przy demontażu małej architektury. Elementy, które otrzymują ich pozytywną ocenę pod względem stanu technicznego, są przekazywane do wykorzystania przez ZZM. Pojawią się w innych częściach miasta – każda dobra ławka znajdzie nowe miejsce.