Do końca września wykonawca nowej linii tramwajowej do Mistrzejowic przyjmuje zgłoszenia od osób zainteresowanych przeprowadzeniem inwentaryzacji stanu nieruchomości znajdujących się w strefie wpływu budowy. Poniżej prezentujemy odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące prowadzonych oględzin.
Najważniejsze informacje wraz z mapą oraz danymi do kontaktu można znaleźć na stronie internetowej tramwajdomistrzejowic.pl.
Oględziny budynków polegają na wykonaniu zwięzłego opisu konstrukcji wytypowanych nieruchomości, wykonaniu dokumentacji fotograficznej oraz spisaniu protokołu z opisem aktualnego stanu technicznego.
Jeśli spółdzielnia mieszkaniowa nie zbiera zgłoszeń, można zgłaszać się również bezpośrednio poprzez adres e-mailowy: info@tramwajdomistrzejowic.pl (potrzebny jest dokładny adres oraz numer telefonu) lub telefonicznie w godzinach od 8.00 do 16.00 od poniedziałku do piątku pod numerem: 722 22 00 88.
Uprawnienia budowlane konieczne są do przeprowadzania ekspertyz technicznych, obecnie przeprowadzane są oględziny budynków do czego uprawnienia nie są konieczne.
Budynki znajdujące się w tzw. strefie wpływu budowy wskazał projektant. Zostały one wytypowane na podstawie prognoz oddziaływania inwestycji. Mapa z zaznaczonymi nieruchomościami wybranymi do oględzin znajduje się na stronie internetowej tramwajdomistrzejowic.pl.
Dzięki inwentaryzacji mieszkańcy, władze miasta oraz wykonawca będą mieli pełną dokumentację dotyczącą stanu nieruchomości. Oględziny mieszkań i budynków przeprowadzane są przed rozpoczęciem prac budowlanych. Pomoże to rozwiać wszelkie wątpliwości i jednoznacznie ocenić ewentualny wpływ robót na sąsiadujące obiekty.
Tak, można zgłosić się do inwentaryzacji, nawet jeśli jest dużo pęknięć na ścianach. Inwentaryzacja polega na udokumentowaniu aktualnego stanu budynku. Pęknięcia na ścianach lub inne zniszczenia zostaną opisane i sfotografowane.
Inwentaryzacja powinna być jak najbardziej aktualna i odzwierciedlać rzeczywisty stan nieruchomości, dlatego wykonywana jest bezpośrednio przed rozpoczęciem głębokich wykopów / prac budowlanych.
Tak, projekt KST IV otrzymał wszelkie niezbędne pozwolenia i został odpowiednio zaprojektowany. Wszystkie prace wykonywane są zgodnie z najwyższymi standardami bezpieczeństwa oraz przepisami prawymi.
Inwentaryzacje są przeprowadzane od połowy lipca do końca września 2023 r. Na przełomie września i października planowane jest rozpoczęcie pierwszych głębokich wykopów w okolicy ronda Polsadu.
Pierwsze wstępne badania geotechniczne zostały wykonane przez Miasto Kraków jeszcze na etapie przygotowania dokumentacji do przetargu na wyłonienie wykonawcy. Kolejne wykonał zespół wykonawcy i projektanta na etapie projektu budowlanego. Następne badania wykonano już na etapie projektu wykonawczego.
Ocena stanu technicznego budynków znajdujących się w strefie oddziaływania została już przygotowana na etapie projektu architektoniczno-budowlanego.
Nowa, ok. 4,5-kilometrowa linia KST IV połączy Mistrzejowice ze skrzyżowaniem ulic Lema – Meissnera. To pierwsza w Polsce tak duża inwestycja transportowa realizowana w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. Obejmuje budowę 10 par przystanków, w tym dwóch dwupoziomowych węzłów przesiadkowych przy rondzie Młyńskim i rondzie Polsadu. Projekt przewiduje m.in. budowę tunelu w rejonie ronda Polsadu, rozbudowę pętli tramwajowej „Mistrzejowice” oraz infrastruktury towarzyszącej.
Partnerem prywatnym przedsięwzięcia jest PPP Solutions Polska sp. z o.o. (lider konsorcjum), a generalnym wykonawcą – Gülermak sp. z o.o. Z ramienia miasta za projekt odpowiada Zarząd Dróg Miasta Krakowa. Zakończenie inwestycji planowane jest na koniec 2025 roku.