Radni z Komisji Infrastruktury rozmawiali na temat uruchomienia nowej linii autobusowej łączącej gminę Jerzmanowice-Przeginia z Krakowem. Zajęli się także projektem uchwały w sprawie ustalenia kierunków działania dla Prezydenta Miasta Krakowa dot. rozbudowy systemu kolei aglomeracyjnej w mieście poprzez budowę nowych przystanków kolejowych w ciągu linii kolejowej nr 8 oraz włączenie w system kolei aglomeracyjnej linii kolejowej nr 100 (Małej Obwodnicy Kolejowej Krakowa).
Drugi z wymienionych tematów prezentował radny Dominik Jaśkowiec. Projekt uchwały ustala kierunki działania dla Prezydenta Miasta Krakowa, polegające na podjęciu wszelkich możliwych i dopuszczalnych prawem działań, zmierzających do rozbudowy systemu kolei aglomeracyjnej w Krakowie poprzez budowę nowych przystanków kolejowych w ciągu linii kolejowej nr 8 oraz włączenie w system kolei aglomeracyjnej linii kolejowej nr 100 (Małej Obwodnicy Kolejowej Krakowa). Jak wyjaśniał Jaśkowiec, rozbudowa dotyczy dwóch obszarów. Pierwszy - w zakresie linii kolejowej nr 8 wnosi się o budowę co najmniej trzech nowych przystanków kolejowych: Kraków - Prądnik Czerwony, Kraków - Prądnik Biały, Kraków - Żabiniec (al. 29 listopada) wraz z budową kładki pieszo-rowerowej. Natomiast w zakresie linii kolejowej nr 100 (Małej Obwodnicy Kolejowej Krakowa) wnosi się o realizację następujących zamierzeń inwestycyjnych: budowę nowych przystanków kolejowych Kraków - Olsza, Kraków - Dąbie oraz Kraków - ul. Dekerta, realizację przejścia podziemnego pomiędzy ul. Raciborskiego/Chałupnika a ul. Lotniczą. Według radnego realizacja tych inwestycji skutkować będzie radykalną poprawą dostępności do transportu kolejowego dla ponad 100 tys. mieszkańców miasta i przełoży się na częstsze wykorzystywanie w podróżach szybkiego i ekologicznego środka transportu jakim jest kolej. – Siostrzany projekt rezolucji skierowany został do władz krajowych i wojewódzkich z apelem, by podjąć te działania kolejowe – mówił radny Dominik Jaśkowiec. Radni wydali pozytywną opinię dla projektu uchwały.
Radni wydali pozytywną opinię dla projektu uchwały zmieniającej uchwałę nr XXVII/354/07 w sprawie realizacji przez Gminę Miejską Kraków zintegrowanego aglomeracyjnego transportu zbiorowego (druk nr 3631). Jak tłumaczył radnym Łukasz Franek, dyrektor Zarządu Transportu Publicznego w Krakowie, w Gminie Jerzmanowice-Przeginia jest duży problem z dojazdami do Krakowa. Młodzież nie może dojechać do szkół, a dorośli do pracy. Projekt zmiany uchwały dotyczy uwzględnienia Gminy Jerzmanowice-Przeginia w systemie zintegrowanego aglomeracyjnego transportu zbiorowego. W uzasadnieniu do projektu uchwały możemy przeczytać, że zawarcie stosownego porozumienia może spowodować zwiększenie kosztów funkcjonowania systemu KMK o ok. 2,9 mln zł. Koszty powstałe poza obszarem Krakowa zostaną zbilansowane poprzez zwiększone wpływy ze sprzedaży biletów KMK oraz dotację Gminy Jerzmanowice-Przeginia. Dodatkowo, nowo uruchomiona linia na terenie miasta Krakowa zwiększy ofertę przewozową dla mieszkańców rejonów północnego Krakowa (Bronowice Wielkie, ul. Jasnogórska) poprzez zwiększenie ilości połączeń dowozowych do linii tramwajowych.
Również pozytywnie radni zaopiniowali projekt uchwały w sprawie przyjęcia oraz ogłoszenie tekstu jednolitego uchwały nr CVIII/2809/18 Rady Miasta Krakowa z 29 sierpnia 2018 roku w sprawie reorganizacji jednostki budżetowej Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie, zmiany jej nazwy i nadania statutu oraz upoważnienia Dyrektora Zarządu Dróg Miasta Krakowa do załatwiania indywidualnych spraw z zakresu administracji publicznej (druk nr 3569), a także dwa projekty uchwał porządkujących sieć dróg lokalnych: zaliczenie drogi łączącej ul. Do Sanktuarium Bożego Miłosierdzia (DP 2246 K) z ul. Kobierzyńską (DP 2232 K) wybudowanej w ramach budowy Trasy Łagiewnickiej do dróg publicznych kategorii powiatowej i ustalenia jej przebiegu (druk nr 3646) oraz pozbawienie kategorii drogi gminnej ul. Stanisława Rostworowskiego przebiegającej od ul. Kobierzyńskiej (DP 2232 K) do ul. Stefana Grota-Roweckiego (DP2282 K) i jej jednoczesnego zaliczenia do kategorii dróg powiatowych (druk nr 3647).