Od stycznia do końca sierpnia tego roku usunięto 644 dzikie wysypiska, co kosztowało miasto ponad 270 tys. złotych. Miejscami, w których najczęściej pojawiają się odpady są okolice ogródków działkowych, wiat śmietnikowych, a także nieużytków.
Za wysypiska zlokalizowane na terenach należących do osób prywatnych odpowiedzialny jest właściciel nieruchomości i to on ponosi koszty związane z ich usunięciem. Natomiast za odpady znajdujące się na obszarach będących własnością gminy lub Skarbu Państwa, które nie są oddane w żadną formę użytkowania, odpowiada gmina. Koszt usunięcia 1 m3 odpadów z dzikiego wysypiska to 207,76 zł. Koszt usunięcia 1304,95 m3 odpadów w tym roku (tj. do końca sierpnia) to koszt 271 364, 35 zł.
Wśród śmieci, które pojawiają się najczęściej są: odpady z zakładów zajmujących się naprawą pojazdów, odpady budowlane, wielkogabarytowe, np. meble, sprzęt AGD.