górne tło

O wyborach do rad dzielnic i budżecie

Wybory do Rad Dzielnic 2023, budżet Krakowa na rok 2024 oraz Wieloletnia Prognoza Finansowa były głównymi tematami posiedzenia Komisji Promocji i Turystyki.

Monika Chylaszek, dyrektorka Wydziału Komunikacji Społecznej przedstawiła radnym prezentację dotyczącą wyborów do Rad Dzielnic Miasta Krakowa 2023. 10 grudnia w osiemnastu krakowskich dzielnicach zostanie wybranych 366 radnych. Mieszkańcy będą mieli możliwość wskazania swoich przedstawicieli, którzy zatroszczą się o sprawy lokalnych społeczności. Od 15 listopada do 10 grudnia trwa kampania informacyjna na temat wyborów, włączyli się w nią pracownicy Wydziału Komunikacji Społecznej przy wsparciu i pomocy Biura ds. Dzielnic Miasta Krakowa.

Celem kampanii jest dotarcie do jak największej liczby mieszkańców, wzbudzenie wśród nich zainteresowania udziałem w wyborach i zwiększeniem tym samym frekwencji wyborczej. Poza tym kompleksowa informacja dla mieszkańców dotycząca terminu wyborów, godzin otwarcia lokali wyborczych, wskazania miejsc w których odbywa się głosowanie, a także sposobu oddania ważnego głosu na kandydata w danym okręgu wyborczym.

Grafika kampanii jest wykonana w prosty i przystępny sposób. Przygotowana w tym celu ulotka informacyjna zawiera wszelkie istotne treści, które powinien znać wyborca biorący udział w głosowaniu do rad dzielnic.

Działania zaplanowane w ramach promocji prowadzone są w mediach miejskich na stronie www.krakow.pl wraz z banerem na stronie głównej oraz tekstem w aktualnościach. Jak również za pośrednictwem portalu społecznościowego Facebook – posty na miejskim profilu Krakow.pl, dwutygodnika miejskiego Kraków.pl, ekranów telewizyjnych w lokalizacjach Urzędu Miasta Krakowa oraz monitorach i nośnikach reklamowych na przystankach, jak też za pośrednictwem Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji: Bus TV, automatów KKM oraz naklejkach A4 na siedzeniach w pojazdach MPK.

Kampania prowadzona jest też w Internecie na portalach informacyjnych: Life in Kraków, LoveKraków.pl, KRKnews.pl. A także w Google ADS oraz w prasie: Fakt, Gazeta Krakowska, Gazeta Wyborcza. Oprócz tego w stacjach radiowych: Tok FM, Złote Przeboje, Rock, Pogoda, Meloradio. Poza tym w outdoor – słupy ogłoszeniowe tzw. okrąglaki oraz bankomaty – promocja na ekranie powitalnym oraz ekranie autoryzacyjnym.

Więcej informacji na temat wyborów do Rad Dzielnic Miasta Krakowa 2023 można znaleźć na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Miasta Krakowa.

Komisja wydała pozytywną opinię dla projektów uchwał w sprawie Budżetu Miasta Krakowa na rok 2024 w zakresie merytorycznego działania Komisji (druk nr 3794), jak również Wieloletniej Prognozy Finansowej w zakresie merytorycznego działania Komisji (druk nr 3795).