W związku z zanieczyszczeniem torowiska przy peronach odjazdowych na pętli „Górka Narodowa P+R”, które było spowodowane spłynięciem skarpy wykopu, wykonawca inwestycji został zobowiązany do natychmiastowego podjęcia działań zaradczych.
W pierwszej kolejności torowisko zostało oczyszczone z zalegającego błota. Następnym etapem prac naprawczych jest profilowanie uszkodzonej skarpy.
W celu zapobieżenia podobnym problemom w przyszłości, wykonawca analizuje możliwość zastosowania nowego rozwiązania umocnienia skarpy, np. poprzez ułożenie warstwy geokraty wraz z wypełnieniem kruszywem. Wszelkie prace przed realizacją będą konsultowane z projektantem odpowiedzialnym za rozwiązania techniczne.
Skarpa posiadała standardowo stosowane w takich przypadkach umocnienie w postaci odpowiedniego wyprofilowania oraz warstwy humusu z obsianiem trawną. Niestety niesprzyjające warunki pogodowe oraz termin, w którym były prowadzone roboty związane z umocnieniem skarpy, w tym brak ostatecznego porośnięcia umocnienia trawą, spowodowały utratę stabilności umocnienia.