górne tło

Powstaje nowy wytrzymały przystanek

Rozpoczął się remont zatoki przystankowej koło Uniwersytetu Rolniczego. Nawierzchnia zostanie wykonana w wytrzymałej, niemieckiej technologii.

Firma Strabag i Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu testują nową technologię budowy zatok autobusowych. „Mają one być bardziej wytrzymałe, dzięki czemu nie będą się niszczyć pod ciężarem pojazdów komunikacji miejskiej” – informuje Jacek Bartlewicz, rzecznik prasowy ZIKIT.

Do tej pory do budowy zatok autobusowych używano trwałego betonu. Wykonanie nawierzchni w ten sposób było czasochłonne. Trzeba bowiem czekać aż struktura betonu się zwiąże.

Niemiecka technologia jest dużo szybsza. Już teraz z powodzeniem jest ona stosowana do budowy placów w portach, na których przechowywane są kontenery. „Teraz ZIKiT będzie sprawdzał, jak nowa nawierzchnia reaguje na obciążenia dynamiczne, które tworzą się właśnie w zatokach autobusowych” – mówi Jacek Bartlewicz. Jeżeli nowoczesna technologia zda egzamin, ZIKiT będzie ją stosować do naprawy wszystkich zatok w mieście.

Modernizacja nawierzchni przystanku przy Uniwersytecie Rolniczym zakończy się pod koniec tego tygodnia. (M).