górne tło

W sprawie programu opieki nad zwierzętami i zmian w uchwale

Opiniowaniem dwóch projektów uchwał zajmowali się radni na posiedzeniu Komisji Infrastruktury.

Pierwszy z nich dotyczył programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na rok 2024 (druk nr 4035). Program obejmuje swoim zakresem realizację takich zadań obligatoryjnych jak: zapewnienie zwierzętom bezdomnym miejsca w schronisku; opiekę nad wolno żyjącymi kotami, w tym ich dokarmianie, odławianie zwierząt bezdomnych; obligatoryjną sterylizację lub kastrację zwierząt w schronisku; poszukiwanie właścicieli dla zwierząt bezdomnych; usypianie ślepych miotów zgodnie z nakazami ustawy o ochronie zwierząt; zapewnienie całodobowej opieki weterynaryjnej w przypadkach zdarzeń drogowych z udziałem zwierząt oraz wskazanie gospodarstwa rolnego w celu zapewnienia miejsca dla zwierząt gospodarskich. - W projekcie Programu wskazano wysokość środków finansowych w kwocie 5 mln 17 tys. 705 zł – mówiła Małgorzata Mrugała, dyr. Wydziału Kształtowania Środowiska.

Radni opiniowali też projekt uchwały w sprawie zmian w uchwale nr CXXIV/3391/23 dotyczącej przyjęcia i wdrożenia do realizacji Planu Zrównoważonej Mobilności Metropolii Krakowskiej i jej Obszaru Funkcjonalnego (druk nr 4033). - W związku z zawiadomieniem Wojewody Małopolskiego z 28 grudnia 2023 roku o wszczęciu z urzędu postępowania nadzorczego, dotyczącego kontroli legalności uchwały nr CXXIV/3391/23 Rady Miasta Krakowa z 6 grudnia 2023 r. w sprawie przyjęcia i wdrożenia do realizacji Planu Zrównoważonej Mobilności Metropolii Krakowskiej i jej Obszaru Funkcjonalnego, konieczne jest dokonanie korekty treści uchwały w zakresie §3 o treści: "Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego". (…) Analizując całokształt zawartości Planu, należy przychylić się do stanowiska Wojewody Małopolskiego, że są to przede wszystkim założenia, wytyczne, jak również układ planowanych do wdrożenia działań, odnoszących się do sfery gospodarczo-ekonomicznej, w tym przypadku do sektora transportu miejskiego i regionalnego. W związku z powyższym przedmiotowy Plan Zrównoważonej Mobilności Metropolii Krakowskiej i jej Obszaru Funkcjonalnego nie stanowi aktu prawa miejscowego, nie podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego, a sama Uchwała Rady Miasta Krakowa wchodzi w życie z dniem podjęcia – tłumaczyła Ewa Bielas, zastępczyni dyrektora Wydziału Gospodarki Komunalnej i Klimatu.

Oba projekty uchwał zyskały pozytywną opinię Komisji.