Krakowski Tydzień Zawodowców doczekał się 10. edycji. Trwa właśnie największe miejskie wydarzenie promujące kształcenie o profilu zawodowym, podczas którego samorządowe technika i szkoły branżowe zaprosiły do siebie uczniów szkół podstawowych. Warsztaty, prezentacje, konsultacje czy tzw. otwarte soboty – to dla kandydatów i ich rodziców świetna okazja, by zapoznać się z ofertą szkół przygotowujących wykwalifikowane kadry w najrozmaitszych zawodach.
Dynamika zmian na rynku pracy jest związana m.in. z rozwojem nowych technologii kreujących zapotrzebowanie na przedstawicieli konkretnych zawodów. Ministerstwo edukacji corocznie ogłasza prognozę zapotrzebowania na pracowników w zawodach szkolnictwa branżowego na krajowym i wojewódzkim rynku pracy. Znajomość aktualnych trendów i oczekiwań pracodawców pomaga szkołom prowadzącym kształcenie zawodowe dostosować swoją ofertę tak, by nadążała ona za zmieniającą się gospodarką.
Odpowiadając na te wyzwania, krakowskie szkoły techniczne i branżowe także się zmieniają i wzbogacają swoje programy czy metody nauczania. Dlatego tak ważna jest aktualizacja wiedzy o tym, w jakich branżach i kierunkach można kształcić się w Krakowie oraz jakie perspektywy kariery wiążą się z daną specjalizacją zawodową. Krakowski Tydzień Zawodowców to okazja, by zwiedzić poszczególne szkoły oraz spotkać się z nauczycielami, profesjonalistami z danej branży czy doradcami zawodowymi, którzy pomagają nastolatkom w rozpoznaniu predyspozycji i zainteresowań.
W czterech dzielnicach Krakowa na uczniów kończących szkołę podstawową czekał tydzień wypełniony wydarzeniami i atrakcjami mającymi ułatwić wybór dalszej ścieżki kształcenia:
Ponadto, aby ósmoklasiści i ich rodzice mieli więcej czasu na wizyty w samorządowych szkołach prowadzących kształcenie zawodowe, na koniec każdego z tych tygodni zaplanowano „otwarte soboty” – 23 marca w Krowodrzy i Śródmieściu.
Program Krakowskiego Tygodnia Zawodowców, wraz ze szczegółowym harmonogramem i propozycjami tematycznymi szkół, można znaleźć na portalu edukacyjnym. Warto wybrać się do nich osobiście, aby bezpośrednio zapoznać się z bazą dydaktyczną, obejrzeć laboratoria czy pracownie, wziąć udział w prelekcjach, prezentacjach, warsztatach czy konsultacjach. Uzupełnieniem jest możliwość odwiedzenia szkół w formie online.