górne tło

W odpowiedzi radnemu Łukaszowi Gibale

Radny Łukasz Gibała opublikował na platformie X wpis o Strefie Czystego Transportu. Rzecz w tym, że w zasadzie jedynie pierwsze zdanie, dotyczące terminu wejścia w życie strefy (tj. przesunięcia go o rok), jest zgodne z prawdą. Reszta to półprawdy lub wręcz manipulacja i wewnętrzne sprzeczności.

Nieprawdą jest, że „sąd zakwestionował strefę”. Uchwała została zakwestionowana przez sąd pierwszej instancji, ale wyrok jest nieprawomocny i dotyczy przede wszystkim sposobu określenia granic strefy, nie podważając samej idei wprowadzenia SCT.

Dziwi też zdziwienie radnego Łukasza Gibały, że radni na tym etapie bez konsultacji z mieszkańcami nie przyjęli jego poprawek dotyczących pojazdów krakowian, gdy praktycznie jedno zdanie dalej zarzuca prezydentowi, że nie skonsultował z mieszkańcami sprawy znacznie mniej skomplikowanej i raczej technicznej – a więc przesunięcia daty wejścia w życie SCT.

Istotą wprowadzonej zmiany daty – przesunięcia terminu wejścia w życie uchwały, jest danie możliwości na zmianę przepisów. Rozpoczęcie edukacji, analiz, a wreszcie przeprowadzenia konsultacji dotyczących zupełnie nowej uchwały o SCT. To będzie także czas, by ocenie mieszkańców poddać także pomysły radnego Łukasza Gibały. Ta wspólnie napisana z mieszkańcami uchwała wejdzie w życie 1 lipca 2025 roku. 

Miasto robi wszystko, by Strefa Czystego Transportu w Krakowie została wprowadzona w jak najlepszy dla mieszkańców sposób. Stąd wielka prośba do polityków: nie róbcie dla własnej korzyści bałaganu informacyjnego. Nikomu to nie służy, a już najmniej zdezorientowanym mieszkańcom, dla których dobra podobno działacie.