Karta Krakowska to program lojalnościowy, który umożliwia mieszkańcom korzystanie z ulg i zniżek, np. bilety na przejazdy komunikacją miejską, wstęp do miejskich instytucji czy usługi oferowane przez partnerów karty. Osoby niezameldowane w Krakowie, ale korzystające z karty na podstawie rozliczenia PIT, muszą pamiętać, by po roku przedłużyć jej status. Osobom zameldowanym karta jest przedłużana automatycznie.
Posiadaczami Karty Krakowskiej mogą być mieszkańcy zameldowani w Krakowie na pobyt stały lub mieszkańcy niezameldowani, którzy rozliczają PIT w jednym z krakowskich urzędów skarbowych. Karta Krakowska jest wydawana na 12 miesięcy, w formie plastikowej i/lub mobilnej. By karta była ważna po upływie roku, należy przedłużać jej status. W przypadku osób zameldowanych w Krakowie, status karty przedłuża się automatycznie.
Mieszkańcy, którzy nie są zameldowani na pobyt stały w Krakowie, a chcą nadal korzystać z uprawnień, są zobowiązani corocznie złożyć wniosek o przedłużenie statusu karty i okazać dokument potwierdzający odprowadzanie podatków w Krakowie: PIT opatrzony prezentatą Urzędu Skarbowego/potwierdzeniem jego złożenia lub PIT wraz z Urzędowym Potwierdzeniem Odbioru (UPO) lub zaświadczenie z urzędu skarbowego.
Wniosek o przedłużenie karty można składać nie wcześniej niż na miesiąc przed upływem terminu jej ważności. Przypominamy osobom, które przystąpiły do programu tuż po jego uruchomieniu w lipcu lub w sierpniu 2018 r. lub w latach późniejszych w okresie wakacyjnym, aby nie zapomniały o terminowym złożeniu wniosku o przedłużenie statusu karty, aby uniknąć przerwy w ważności statusu karty i nie stracić uprawnień do zniżek oraz rabatów przewidzianych przez program.
Wniosek o przedłużenie ważności Karty Krakowskiej na kolejny rok, jak również wnioski o pierwszorazowe wydanie karty, niezmiennie można składać w stacjonarnych punktach w mieście:
Podczas składania wniosku w punkcie stacjonarnym należy okazać do wglądu dokument potwierdzający rozliczanie podatku w Krakowie.