19 lipca prezydent Krakowa wydał pozwolenie na budowę pierwszoligowego stadionu piłkarskiego, wraz z zagospodarowaniem terenów sportowo-rekreacyjnych, KS Wieczysta.
Decyzja obejmuje również pozwolenie na rozbiórkę istniejących obiektów przy ul. Chałupnika 16 (budynku klubowego, budynków garażowych i technicznych oraz kontenerów i kiosku kasowego), a także zatwierdzenie projektu architektoniczno-budowlanego, przygotowanego przez Autorską Pracownię Projektową Jerzego Wowczaka.
Opracowana w latach 2022–2023 dokumentacja projektowa i wykonawcza (koszt 590 400,00 zł brutto) stanowi rozwinięcie zaprezentowanej 4 sierpnia 2022 r. koncepcji zagospodarowania terenów sportowo-rekreacyjnych KS Wieczysta Kraków.
Zadanie inwestycyjne obejmuje budowę pierwszoligowego stadionu miejskiego KS Wieczysta, wraz z zagospodarowaniem terenu, oświetleniem i techniczną infrastrukturą towarzyszącą.
Podstawą założeń projektowych było racjonalne wykorzystanie potencjału terenów sportowo-rekreacyjnych. Utrzymano zasadę strefowania funkcji, która jest czytelna w obecnym zagospodarowaniu terenu: sytuowanie budynków od strony ulic Meissnera i Chałupnika, w oparciu o istniejący (przebudowywany) zjazd, a urządzeń sportowych od strony południowej i pozostawienie funkcji rekreacyjnej na terenach zielonych od strony południowo-zachodniej.
Budynek stadionu będzie się znajdował w części północno-wschodniej, od strony ulicy Meissnera. Jako budowle towarzyszące zaprojektowano garaż podziemny otwarty z placem na powierzchni, stanowiącym strefę wejściową na stadion. Garaż będzie miał 61 stanowisk postojowych, w tym 5 dla osób z niepełnosprawnościami.
Budynek stadionu będzie obiektem o czterech kondygnacjach naziemnych, niepodpiwniczonym, usytuowanym jako północno-wschodnia trybuna. Zaprojektowano go na planie wydłużonego prostokąta i zawiera trybuny oraz zaplecze spełniającego wymogi I ligi piłkarskiej. Od strony terenu zielonego, sąsiadującego z ulicą Meissnera, zaprojektowano kawiarnię. Stadion dostępny będzie z poziomu placu od strony północnej poprzez szereg ewakuacyjnych klatek schodowych. Na parterze budynku zaplanowano przejazd dla autokarów drużyn piłkarskich.
Trybuny, na których zaprojektowano około 2090 miejsc siedzących. Wszystkie miejsca będą pod zadaszeniem. Podzielono je na sektory dla kibiców oraz sektory z miejscami indywidualnymi dla prasy i VIP oraz miejscami dla osób z niepełnosprawnościami.
Stadion będzie wyposażony w system sztucznego oświetlenia – zgodnie z wymogami podręcznika licencyjnego dla klubów I ligi.
Płytę boiska głównego (pole do gry 68 m x 105 m) zaprojektowano jako hybrydową, wyposażoną w system nawadniania i drenażu oraz podgrzewaną. Dodatkowo zaprojektowano dwa boiska treningowe (60 m x 100 m) – jedno z nawierzchnią ze sztucznej trawy i możliwością zadaszenia powłoką ciśnieniową, odporną na obciążenia od wiatru i śniegu, a drugie o nawierzchni hybrydowej. Oba boiska treningowe będą ogrodzone, wyposażone w system nawadniania i drenaż, piłkochwyty i oświetlenie. Ponadto zaprojektowano dwa mniejsze boiska typu „Orlik” (26 m x 60 m) dla dzieci i młodzieży, pokryte nawierzchnią ze sztucznej trawy, wyposażone w drenaż, ogrodzenie, piłkochwyty i oświetlenie.
Szacunkowy koszt całej inwestycji, na podstawie kosztorysu inwestorskiego, wynosi ok. 140 mln zł brutto.
Zadanie jest ujęte w Wieloletniej Prognozie Finansowej Miasta Krakowa na lata 2025–2028 – z łączną kwotą 33 mln zł brutto, w rozbiciu na lata: 2025: 5 mln zł, 2026: 8 mln zł, 2027: 10 mln zł, 2028: 10 mln zł.
Zaplanowanie postępowania przetargowego, mającego na celu wyłonienie wykonawcy inwestycji, będzie możliwe po zapewnieniu całości finansowania.
Miasto prowadzi rozmowy dotyczące możliwości finansowania inwestycji i będzie czynić starania o pozyskanie dofinansowania ze źródeł zewnętrznych, w tym z budżetu państwa.