górne tło

Budowa kładki Kazimierz–Ludwinów: trwa betonowanie pali

Najpierw po stronie Kazimierza, a następnie po stronie Ludwinowa. Wykonawca rozpoczął betonowanie pali fundamentowych pod konstrukcję podpór kładki Kazimierz–Ludwinów.

Potężna palownica, która kilkanaście dni temu przypłynęła barką na bulwar Inflancki została uzbrojona i w zeszłym tygodniu rozpoczął się montaż pali wielkich średnic. To trudny element inwestycji, tym bardziej, że wykonawca – firma Primost Południe – natrafił po stronie Kazimierza na bardzo wymagające i odmienne od pierwotnych założeń warunki gruntowo-wodne. Spowoduje to, że roboty przy betonowaniu pali po stronie Kazimierza potrwają kilkanaście dni dłużej. Po ich zakończeniu, około połowy sierpnia na dolnym bulwarze Inflanckim zostanie udostępnione przejście i przejazd rowerowy. Do tego czasu ruch pieszy i rowerowy prowadzony jest tylko po górnym bulwarze.

W kolejnym etapie, palownica zostanie przetransportowana barką na drugą stronę Wisły, na bulwar Wołyński, gdzie również wykonane będą roboty palowe.

Przypomnijmy: kładka Kazimierz–Ludwinów będzie miała ok. 130 m długości, prawie 14 m szerokości. Połączy bulwar Inflancki pomiędzy ulicami Skawińską a Wietora po stronie Kazimierza z bulwarem Wołyńskim w pobliżu ulicy Ludwinowskiej. Obiekt będzie się składać z trzech połączonych ze sobą konstrukcji, tworzonych przez dwa stalowe łuki o zmiennej sztywności zamocowane w żelbetowych podporach (przyczółkach) oraz środkowego pomostu widokowego. Inwestycja o wartości ok. 114 mln zł realizowana jest przy wsparciu finansowym w wysokości 65 mln zł w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych. Wykonawcą zadania jest firma Primost Południe sp. z o.o.

Przeprawa będzie stanowić dogodne połączenie dla pieszych i rowerzystów z pominięciem istniejących mostów drogowych. Przejazd rowerem z dzielnic południowych do centrum będzie krótszy niż obecnie, a mieszkańcy Starego Miasta będą mieli łatwiejszy dostęp do atrakcyjnych terenów zielonych Podgórza, choćby Plant im. Floriana Nowackiego czy dolny rzeki Wilgi. Równie istotny jest także fakt, że po realizacji tej inwestycji poprawi się stan infrastruktury komunalnej po obu stronach Wisły dzięki przebudowie sieci podziemnych.