Otwarta dla ruchu jest ul. Darwina. Od 1 października na swoje trasy powróciły linie autobusowe nr 110, 160 i 742.
Ulica Darwina była zamknięta przez ostatnie miesiące w związku z pracami torowymi w ramach rozbudowy ul. Kocmyrzowskiej, na odcinku od węzła Grębałów do skrzyżowania z ul. Bukszpanową.
Od dziś na ul. Darwina powróciły linie autobusowe nr 110, 160, a także linia 742.
Linie nr 110 i 160 zostały przywrócone na swoje stałe trasy do Węgrzynowic i Ruszczy. Natomiast linia 742 została skierowana na trasę: „Kombinat” – ul. Ujastek, ul. Łowińskiego, ul. Blokowa, ul. Darwina, ul. Kocmyrzowska (powrót: ul. Architektów, Poległych w Krzesławicach) – „Wzgórza Krzesławickie”.
Rozkłady jazdy zostały zmienione. Szczegóły na stronie internetowej ztp.krakow.pl.
Otwarcie ulicy Darwina oznacza, że coraz bliżej do uruchomienia komunikacji tramwajowej w kierunku Wzgórz Krzesławickich. Do przystanku „Jarzębiny” dojedziemy tramwajem w święto Wszystkich Świętych. Wykonawca kończy obecnie budowę przejazdówki, która umożliwi kursowanie tam składów dwukierunkowych. Równocześnie budowane są tymczasowe dojścia dla pieszych w kierunku cmentarza i ul. Kocmyrzowskiej.
Jeszcze przed sezonem grzewczym zakończyły się prace przy budowie nowej sieci ciepłowniczej, dzięki czemu od 23 września osiedla po północnej stronie ul. Kocmyrzowskiej korzystają już z nowej infrastruktury. W tym momencie trwa rozbiórka starej naziemnej sieci ciepłowniczej. W to miejsce powstanie nowa jezdnia.
Docelowo wylotówka na Proszowice będzie miała – na odcinku od węzła Grębałów do skrzyżowania z ul. Bukszpanową – dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu, obustronne zieleńce z planowanymi nasadzeniami drzew i krzewów oraz chodniki i drogi rowerowe. Ważnym elementem zadania jest kompleksowa przebudowa torowiska i pętli tramwajowej na Wzgórzach Krzesławickich. Będzie znacznie większa, z terminalem autobusowym w środku. W przyszłości w rejonie pętli powstanie też parking P+R.
Kontrakt, zakładający rozbudowę ul. Kocmyrzowskiej na odcinku od węzła Grębałów do ul. Bukszpanowej, modernizację torowiska, przebudowę i powiększenie pętli tramwajowej, a także budowę i przebudowę infrastruktury sieci podziemnych, realizowany jest we współpracy z Generalną Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział Kraków, na podstawie porozumienia z Gminą Miejską Kraków, podpisanego w lipcu 2021 roku. Wartość kontraktu z wykonawcą, firmą Gülermak wynosi 55,72 mln zł.