górne tło

Promocja Krakowa podczas Parady Pułaskiego w Nowym Jorku

Podczas podróży do Nowego Jorku w dniach 5–8 października prezydent miasta Krakowa Aleksander Miszalski spotkał się z przedstawicielami środowisk polonijnych, turystycznych i biznesowych. Wziął również udział w dorocznej, 87. Paradzie Pułaskiego.

Wraz z przedstawicielami LOT Polish Airlines i Kraków Tourism Alliance prezydent zabiegał o utworzenie stałego połączenia lotniczego na linii Kraków–Nowy Jork. Obecnie bezpośrednie loty są realizowane jedynie sezonowo. Całoroczne połączenie otworzyłoby drogę do inwestycji amerykańskiego kapitału w Krakowie, dlatego delegacja spotkała się nie tylko ze stowarzyszeniami agencji turystycznych, ale też izb handlowych oraz polonijnych i amerykańskich przedsiębiorców.

Prezydent przebywał w Nowym Jorku na zaproszenie Komitetu Parady Pułaskiego, która po raz 87. przeszła Piątą Aleją na Manhattanie. Polska parada urozmaica nowojorski krajobraz od 1937 roku. Starsza jest tylko irlandzko-amerykańska Parada Dnia św. Patryka zainaugurowana w 1762 roku. Tysiącom uczestników towarzyszyły biało-czerwone flagi, szarfy i balony. Wśród maszerujących obecni byli weterani, harcerze, przedstawiciele parafii i organizacji polonijnych, a także artyści, uczniowie i studenci. Na jednej z wielu platform uczestniczących w paradzie zaprezentowały się Polskie Linie Lotnicze LOT, które są wieloletnim partnerem Parady Pułaskiego.

Ostatni dzień delegacji wypełniły spotkania z przedsiębiorcami i amerykańskimi stowarzyszeniami biznesowymi. Dzięki uprzejmości Konsula Generalnego RP w Nowym Jorku Mateusza Sakowicza udało się zorganizować prezentację, w której uczestniczyli m.in. przedstawiciele najważniejszego polonijnego stowarzyszenia przedsiębiorców i inwestorów na zachodnim wybrzeżu USA Pulaski Assocation of Business and Professional Men Inc., a także: Eastern European Business Group Leader, Business Council for International Understanding (BCIU), PAIH, Pulaski Business Assiation, Polish-American Business Association oraz przedstawiciele dużych spółek i inwestorów zgromadzonych w Business Council for International Understanding oraz European-American Chamber of Commerce New York. Obecne były także przedstawicielki Motorola Solutions i Ernst&Young – firm, które Kraków już znają, doceniają i rekomendują jako miejsce przyjazne dla pracy i inwestycji. Motorola działa w Krakowie już od 26 lat.

Promocja Krakowa i Polski w USA umożliwia naszemu miastu otwarcie nowych ścieżek rozwoju. Delegacja w USA to kolejny krok w stronę zwiększania potencjału Krakowa na arenie międzynarodowej, ale także ogromna szansa dla miasta, dająca nowe możliwości gospodarcze i inwestycyjne.