górne tło

Kładka Kazimierz – Ludwinów: jaki stan prac?

Zakończyły się roboty związane z wykonaniem fundamentów podpór kładki dla pieszych i rowerzystów, która w 2026 roku połączy Kazimierz z Ludwinowem. Teraz wykonawca – firma Primost Południe – przystępuje do budowy korpusów podpór.

Firma Primost Południe zakończyła już prace związane z wykonaniem fundamentów podpór nowego obiektu. Wcześniej, latem realizowane były pale wielkich średnic na obu przyczółkach, które sukcesywnie wwiercano w grunt. Po wykonaniu pali przeprowadzono ich próbne obciążenie.

Aktualnie wykonywane są specjalistyczne kotwy liniowe. Za ich pomocą, fundamenty zostaną doprężone do gruntu w celu zapewnienia odpowiedniej pracy całej konstrukcji. Na ten rok zaplanowano jeszcze wykonanie żelbetowych korpusów podpór po stronie Kazimierza i Ludwinowa.

Przeprawa będzie miała ok. 130 m długości, prawie 14 m szerokości. Połączy bulwar Inflancki pomiędzy ulicami Skawińską a Wietora po stronie Kazimierza z bulwarem Wołyńskim w pobliżu ulicy Ludwinowskiej. Obiekt będzie się składać się z trzech połączonych ze sobą konstrukcji, tworzonych przez dwa stalowe łuki o zmiennej sztywności zamocowane w żelbetowych podporach (przyczółkach) oraz środkowego pomostu widokowego.

Inwestycja o wartości ok. 114 mln zł realizowana jest przy wsparciu finansowym w wysokości 65 mln zł to dofinansowanie w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych.