Centrum Informacji Edukacyjnej dla Dzieci z Doświadczeniem Migracji przy Specjalistycznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Dla Dzieci z Niepowodzeniami Edukacyjnymi zaprasza na cykl szkoleń informacyjno-edukacyjnych dotyczących polsko-ukraińskich wątków w edukacji, które składać się będą z webinarów i spotkań stacjonarnych.
Pierwszy webinar odbył się 7 listopada, w godz. 16.00-19.00 (ten sam temat powtórzony zostanie 8 listopada, godziny bez zmian). Uczestnicy wspólnie poszukają odpowiedzi na pytanie: Jak uczyć historii polsko-ukraińskiego sąsiedztwa?
Celem szkoleń jest wspieranie asystentek i asystentów międzykulturowych oraz nauczycielek i nauczycieli w zakresie wypracowania pozytywnych rozwiązań w sytuacjach konfliktowych, spowodowanych odmiennością zdań i opinii na omawiane zagadnienie historyczne wynikające z odmiennego habitusu kulturowego asystenta, nauczyciela i uczniów w klasie wielokulturowej, a także wzmocnienie postawy szacunku dla odmienności kulturowej i budowanie otwartości na kontakt z osobami dotkniętymi wojną rosyjsko-ukraińską.
– Będziemy dotykać ważnych spraw. Wrażliwie i odpowiedzialnie. Będziemy szukać tego, co łączy, a nie co dzieli. Rozmowy o historii, a nasza wspólna nie jest najłatwiejsza, mogą nas bardzo spolaryzować, dlatego oddajemy inicjatywę w ręce osób, które wiedzą, co robią – zachęcają organizatorzy.
Webinary moderowane są przez Urszulę Majcher-Legawiec – Krakowską Ambasadorkę Wielokulturowości, konsultantkę Centrum Informacji Edukacyjnej dla Dzieci z Doświadczeniem Migracji, pracowniczkę Specjalistycznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Dla Dzieci z Niepowodzeniami Edukacyjnymi.
Wiedzą i doświadczeniem dzielą się z uczestnikami dr hab. prof. UKEN Wiktoria Kudela-Świątek (Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie) oraz dr Alicja Jarkowska (Uniwersytet Jagielloński).
Rejestracja prowadzona jest online.