W październiku na budowie nowej linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju do Mistrzejowic zakończono ważne etapy prac – m.in. na ulicy Lublańskiej, gdzie przygotowano teren pod stropy oraz na pętli „Mistrzejowice”, gdzie montowane jest torowisko. Zmieniono także organizację ruchu na ulicy Młyńskiej. Na placu budowy odbyły się także wydarzenia edukacyjne, w których wzięli udział uczniowie, studenci i przedszkolaki
Od 19 października na ul. Młyńskiej obowiązuje nowa organizacja ruchu. Ruch został przełożony na stronę zachodnią, co umożliwiło dalsze prace na części wschodniej związane z budową tunelu. Wyjazd z ul. Miechowity jest teraz możliwy w obu kierunkach, a na skrzyżowaniu ul. Młyńskiej, Młyńskiej bocznej i Bohaterów Wietnamu utrzymano możliwość jazdy we wszystkich kierunkach. W rejonie ronda Młyńskiego powstały dwa skrzyżowania, gdzie zmieniono pierwszeństwo na drodze.
Na ul. Lublańskiej zakończono wykopy i głębienie ścian szczelinowych, które przygotowują teren pod dalsze prace stropowe. Na ul. Meissnera realizowano przebudowę sieci teletechnicznych. Trwa również demontaż starego ciepłociągu. Nowa instalacja cieplna służy mieszkańcom od 15 września.
Po wykonaniu tego zadania, firma Gülermak skupiła się na usuwaniu starych rur sieci ciepłowniczej. Wzdłuż ul. Młyńskiej postępują prace brukarskie przy wykonywaniu m.in. docelowych chodników, peronu przystankowego oraz ścieżek rowerowych. Od ul. Krzesławickiej aż do pętli w Mistrzejowicach wykonywano roboty związane z torowiskiem – wykopy, wzmocnienia podłoża, odwodnienia, podbudowy.
Na pętli tramwajowej „Mistrzejowice” prace postępują z myślą o technologicznym oddaniu gotowej infrastruktury. Na pętli zakończono przebudowę komory wodociągowej, było to konieczne dla uwolnienia dalszych prac. Dział odpowiedzialny za instalacje sanitarne podjął działania mające na celu przebudowę magistrali o średnicach DN600 i DN300 w komorze wodociągowej pod nowym układem torowym. Obecnie trwa montaż nawierzchni torowiska, rozjazdów oraz prace brukarskie przy peronach i chodnikach a także związane z instalacją trakcyjną.
Październik to również postęp w budowie podstacji na ul. Bohomolca oraz realizacji muru oporowego wzdłuż ul. Dobrego Pasterza. Po zakończeniu prac na ul. Lublańskiej, zestawy głębiące zostały przeniesione na ul. Młyńską, gdzie od 4 listopada rozpoczęły kolejne roboty w tej części inwestycji.
Na stacji „Rondo Polsadu” trwają wykopy podstropowe do poziomu -2, po którym zostanie wykonana płyta denna, stanowiąca docelową głębokość dla przyszłych przejazdów tramwajowych.
W październiku plac budowy gościł również grupy edukacyjne. W ramach projektu „Zawodowe życie miasta” na teren budowy przybyli uczniowie, którzy mieli okazję zapoznać się z realiami pracy w branży budowlanej. W październiku odbyła się także wizyta studentów kierunku budownictwo, uczestniczących w konferencji naukowej „Mosty i tunele 2024”, którym zaprezentowano zastosowane w projekcie rozwiązania konstrukcyjne. Dla przedszkolaków zorganizowano warsztaty „Mali mistrzowie”, pozwalające im na poznanie podstaw budownictwa w formie zabawy.