Mamy rozstrzygnięcie kolejnej edycji konkursu organizowanego przez MPK SA w Krakowie, którego celem jest poprawa warunków pracy, systematyczne utrzymanie na stanowiskach porządku i czystości oraz zmniejszenie liczby wypadków przy pracy.
Pierwsze miejsce i tytuł Najlepszej Stacji Obsługi w MPK SA w Krakowie w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy za ostatnie pół roku, zdobyła Stacja Obsługi Autobusów Wola Duchacka. Drugie miejsce uzyskała Stacja Obsługi Autobusów Płaszów, a trzecie Stacja Obsługi Tramwajów Nowa Huta. Kolejne miejsca zajęły Stacja Obsługi Tramwajów Podgórze, Stacja Obsługi Autobusów Bieńczyce oraz Stacja Obsługi i Remontów.
W okresie trwania konkursu była przeprowadzana regularna ocena każdej z pięciu stacji tramwajowych i autobusowych oraz Stacji Obsługi i Remontów. Oceniana była m.in. czystość, a także ład i porządek na stanowiskach pracy. Komisja sprawdzała także m.in. stan apteczek pierwszej pomocy, a także dostęp do hydrantów, oznakowanie i dostęp do dróg ewakuacyjnych.
Oficjalne podsumowanie konkursu i wręczenie nagród dla kierowników tych obiektów odbyło się w czwartek, 14 listopada w siedzibie MPK SA w Krakowie przy ul. J. Brożka 3. Dyplomy i nagrody finansowe dla zwycięzców wręczył Mariusz Szałkowski, wiceprezes zarządu MPK SA. Kierownik najlepszej stacji, Tomasz Moździerz, otrzymał także specjalną statuetkę, którą wręczyli przedstawiciele dwóch związków zawodowych funkcjonujących w MPK SA w Krakowie – Piotr Jurczyk, przewodniczący NSZZ Solidarność oraz Robert Nagraba, przewodniczący Związku Zawodowego Pracowników Komunikacji Miejskiej. Bardzo dobrych wyników w konkursie gratulował wszystkim kierownikom stacji Sławomir Suchoszek, Zakładowy Społeczny Inspektor Pracy.
Konkurs na najlepszą stację obsługi organizowany w Miejskim Przedsiębiorstwie Komunikacyjnym SA w Krakowie ma już ponad 50-letnią tradycję. Kierownicy trzech najlepszych stacji otrzymują nagrody finansowe, które są przeznaczane na inwestycje poprawiające warunki pracy. Dzięki nim zostanie m.in. doświetlona hala napraw autobusów, pracownicy zyskają specjalne nalewaki do oleju, zamontowana zostanie klimatyzacja w pokoju pracowników zaplecza, a dla zatrudnionych ostatnio nowych pracowników zaplecza będą kupione szafki z narzędziami